FEN FAKÜLTESİ
AKTÜERYA
Dersin Adı   Felsefe (Seçmeli)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
6 2717623 2 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Fedai KAYA
Koordinator E-mail fkaya selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilere binlerce yıllık felsefe kültürünü okuyup anlayabilme yetisi kazandıracak temel bir bakış açısı vermek ve daha çok ezbere ve mekanik işlem yapma becerisine dayalı Türk eğitim sisteminin sınırlayıcı etkisini aşarak öğrencilerde, nitelikli düşünme, analitik sorgulama ve sistematik eleştirme yeteneklerini canlandırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 50 50 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders sınıf ortamında karşılıklı konu anlatımı ve tartışma şeklinde gerçekleştirilecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Ders Tanıtımı ve Felsefeye Genel Giriş Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
2 Metafelsefe Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
3 Epistemoloji (Bilgi Felsefesi) Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
4 Metafizik-Ontoloji (Varlık Felsefesi) Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
5 Zihin Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
6 Etik (Ahlak Felsefesi) Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
7 Din Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
8 Siyaset Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
9 Bilim Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
10 Arasınav
11 Estetik-Sanat Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
12 Dil Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
13 Eğitim Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
14 İktisat Felsefesi Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
15 Postmodern Felsefe Arıcı M. & Adanalı Y. (Ed.) (2017), Felsefeye Giriş: Temel Problemlere Sistematik Yaklaşım. Nobel ve Atlas Yayınları
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 6
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 18
Final : 1 20
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Öğrenciler en temel felsefi problemlerle yüzleşerek bu problemleri çözme yöntemlerine aşina olurlar. 4
D.Ö.Ç. 2 Öğrenciler edinecekleri birikim sayesinde bireysel yaşamlarında ve toplumsal hayatta karşılaştıkları düşünsel problemlere karşı yeni tavır ve pozisyonlar üretebilirler. 3
D.Ö.Ç. 3 Öğrencilerin fikirleri analiz etme ve sentezleyebilme kabiliyetleri kuvvetlenir. 4
D.Ö.Ç. 4 Öğrenciler, belli bir ?felsefi dile? bürünmüş belli bir ?felsefi tavrı? kazanırlar ve bu felsefi tavrı yine belli bir ?insani merak? eşliğinde her türlü sorgusuz sualsiz inanma ve kabul etme eylemine karşı bir direnç olarak kullanırlar. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20