HIZLI ERİŞİM

ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Fulya ÖZTAŞ

Erasmus Koordinatör: Prof. Dr. Fulya ÖZTAŞ

Farabi Koordinatör: Prof. Dr. Fulya ÖZTAŞ

Mevlana Koordinatör: Prof. Dr. Fulya ÖZTAŞ

AKTS Koordinatör: Doç. Dr. Ayşe ALPTEKİN

Amacı:

0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve öz bakım becerilerini değerlendirebilen, konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alan, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen, mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan, çocukların bütünsel gelişimine yönelik eğitimin yanında onlara müzik resim, drama, jimnastik gibi eğitimleri verebilen, çocuklarının eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan çocuk gelişimi ve eğitimi alanında uygulayıcı, yaratıcı ve geliştirici niteliğe sahip çocuk gelişimi ve eğitimi sunan, kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir.

Program Dili: Türkçe

Program Tanımı:

Çocuk Gelişimi Programının eğitim esaslarını 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç çocuklar ile hastanede yatan çocukların temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilme ve bu doğrultuda çocukların ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanma, aynı zamanda da çocuklara bütüncül yaklaşabilme yetisi oluşturmaktadır. Uygulamalar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Okul Öncesi Eğitim Kurumları , Özel Eğitim Kurumları, Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, çocuk gelişimi ve eğitimi sunan, kurum ve kuruluşlarda hizmeti veren kuruluşlarda, vb. yapılmaktadır.

Kabul ve Kayıt Koşulları:

Türk öğrenciler için, öğrencilerin, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan seçme sınavına girmeleri zorunludur. Öğrenciler, bu sınavdan aldıkları puana (TYT) göre, ÖSYM tarafından tercihleri doğrultusunda bu programlara yerleştirilirler. Meslek lisesi mezunları alanlarıyla uyumlu ön lisans programlarına sınavsız yerleştirilirler. Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş olması gerekir. .

Önceki Öğrenmenin Tanınması:

Programa yatay geçiş yoluyla gelen veya daha önce başka üniversitelerde öğrenim görmüş olan öğrenciler, bu kurumlarda alıp başarılı oldukları derslerden Yönetim Kurulu kararı ile muaf tutulabilirler.

Mezuniyet Şartları:

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Ayrıca 20 iş günü olan zorunlu yaz stajını başarıyla bitirmek.

Ölçme ve Değerlendirme Esasları:

Öğrencinin dönem başlarında internet üzerinden ders kaydını yapması gerekmektedir. Genel sınava (Final) girebilmesi için teorik derslerin en az %70`i, uygulamalı derslerin ise en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve bir genel sınava tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notunun bir kısmına ödev, uygulama gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da eklenebilir) katkısı % 40, genel sınavın katkısı ise % 60 oranındadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC, DD notlarından birini alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için dönem/yıl ağırlıklı not ortalamasının 2.00 ve üzeri olması gerekir.

İstihdam Olanakları:

* İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel kreş ve anaokullarında,

 *İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde,

*Usta öğretici olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere bağlı anasınıflarında,

Ana-baba eğitimcisi olarak Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde,

*Bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve  Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında,

*Tasarımcı olarak Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde,

* Çocuk bakım elemanı olarak Çalışan anne – babaların çocuklarının bakımında,

*Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nda, Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nda, Devlet Planlama Teşkilatı’nda, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında,

*Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde,  *Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında,

*Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde,

*Milli Eğitim Bakanlığı; Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü’nde, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, Talim Terbiye Genel Kurulu’nda,

*Anaokullarında,

*Özel eğitim, bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde,

*Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde,

*Çocuk tiyatrolarında ve çocuk filmlerinde,

*Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında,

*Eğitsel oyuncak üretiminde,

*UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlarda,

*Sivil Toplum Örgütlerinde ,

 Çocuk gelişimiyle ilgili çalışmalarda görev yapabilirler.

Üst Derece Programlara Geçiş: Önlisans eğitimini tamamlayan adaylar, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavına girerek ÖSYM tarafından belirlenmiş lisans programlarına başvurabilirler. Geçilebilecek Lisans Programları: Anaokul Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği,Okul Öncesi Öğretmenliğidir.

 


67974
Öğrenci
381070
Mezun
3132
Akademik Personel
4306
İdari Personel
24
Fakülte
8
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu