ZİRAAT FAKÜLTESİ
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA
Dersin Adı   Peyzajda Sulama Planlaması
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 1521756 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. Mehmet ŞAHİN
Koordinator E-mail mhsahin selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilere sulama ilgili temel prensipleri, peyzaj alanlarının sulanmasında uygulanan sulama yöntemlerini ve mevcut bitki desenine göre sulama sistemlerinin nasıl tasarlanması gerektiğini öğretmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
20 40 0 0 0 0 40
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sözel anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay, laboratuvar,
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Sulamanın tanımı, önemi ve faydaları Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
2 Toprak-Bitki-Su İlişkileri Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
3 Toprak neminin ölçülmesi Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
4 Sızma değerinin belirlenmesi Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
5 Bitki su tüketiminin ölçülmesi Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
6 Sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
7 Sulama programlaması Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
8 Vize
9 Peyzaj alanlarında uygulanan sulama yöntemleri Rekreasyon Alanlarında Sulama, Prof.Dr. Halim Orta
10 Sulama yöntemi seçimindeki etkili faktörler Rekreasyon Alanlarında Sulama, Prof.Dr. Halim Orta
11 Yağmurlama sulama yöntemi tanımı önemi ve faydaları Sulama ve Sulama Tesisleri, Prof.Dr. Mehmet KARA
12 Yağmurlama sulama sistemlerinin tipleri Rekreasyon Alanlarında Sulama, Prof.Dr. Halim Orta
13 Damla sulama yöntemi tanımı önemi ve faydaları Rekreasyon Alanlarında Sulama, Prof.Dr. Halim Orta
14 Yağmurlama ve damla sulama sistemlerinin tasarımı Rekreasyon Alanlarında Sulama, Prof.Dr. Halim Orta
15 Örnek proje incelenmesi Rekreasyon Alanlarında Sulama, Prof.Dr. Halim Orta
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 11 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 5 4
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 5 6
Küçük Sınavlar : 10 2
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 3
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Sulamanın temel ilkelerini açıklar. 4
D.Ö.Ç. 2 6. Basınçlı sulama sistemlerini tanımlar. 4
D.Ö.Ç. 3 5.Peyzaj alanlarında sulama programı yapar. 3
D.Ö.Ç. 4 8. Mevcut bitki desenine duruma göre sulama sistemlerini tasarlar. 4
D.Ö.Ç. 5 9. Seçilen sistem için işletme ilkelerini belirler. 4
D.Ö.Ç. 6 3. Toprak nemini ve sızmayı ölçer. 4
D.Ö.Ç. 7 10.Peyzaj alanlarında sürdürülebilir sulama yönetimi yapar. 3
D.Ö.Ç. 8 2. Toprak-Bitki-Su ilişkilerini açıklar. 4
D.Ö.Ç. 9 4. Peyzaj alanlarındaki bitkilerin su ihtiyaçlarını hesaplar. 3
D.Ö.Ç. 10 7. Sistem tasarımı için gerekli bilgileri belirler. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20