ZİRAAT FAKÜLTESİ
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA
Dersin Adı   Tarımsal Pazarlama
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
6 1521657 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. Mithat Direk
Koordinator E-mail mdirek selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Pazarlama ilminin temel faktörlerini kullanarak, tarım sektöründeki satış, muhasebe ve stok sorunlarını pazarlama fonksiyornları ile çözme. Üretim-pazarlama ikilisinde pazarlamanın lehine düşünsel kavram geliştirme.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
10 10 30 0 20 0 30
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Pazarlamanın ilkelerini kavratmak ve bunun uygulamasını pazarda göstermek
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Pazarlama biliminin evrimi ve temel pazarlama kavramları Pazarlama İlkeleri Kitabı
2 Pazar Kavramı Pazarlama ile ilgili kitaplar
3 Pazarlama Araştırması Pazarlama ile ilgili kitaplar
4 Pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi Pazarlama ile ilgili kitaplar
5 Pazarlanacak ürün, ürün kavramı ve ürün geliştirme Pazarlama ile ilgili kitaplar
6 Pazar fiyatları, ürün fiyatı tespiti Pazarlama ile ilgili kitaplar
7 Dağıtım kanalları ve bunun lojistik desteği Pazarlama ile ilgili kitaplar
8 Satış tutundurma Pazarlama ile ilgili kitaplar
9 Ara sınav
10 Pazarlama karmasının birlikte değerlendirilmesi Pazarlama ile ilgili kitaplar
11 Uluslararası pazarlama Pazarlama ile ilgili kitaplar
12 Tarımsal ürünlerin özellikleri Pazarlama ile ilgili kitaplar
13 Tarımsal ürünlerde ürünün tanımı, pazarlama açısından değerlendirilmesi Pazarlama ile ilgili kitaplar
14 Tarım ürünlerinden, pazarlanacak ürünlere, buradan da gıda zincirine geçilmesi Pazarlama ile ilgili kitaplar
15 Gıda zincirindeki temel pazarlama fonksiyonları Pazarlama ile ilgili kitaplar
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   1 60 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 15 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : 1 7
Vaka Çalışmaları : 2 48
Projeler : - -
Ödev : 1 -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 üretim satış ikileminden, pazarlama üretim sistemine dönüşüm sağlamak 4
D.Ö.Ç. 2 Pazarlamanın temel ilkelerini öğretmek 4
D.Ö.Ç. 3 Kayıt tutma fonksiyonlarını geliştirmek 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20