SİLİFKE TAŞUCU MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   HALKLA İLİŞKİLER
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
3 7019381 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Kazım ESER
Koordinator E-mail kazimeser selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Öğr.Gör. İshak KOZAK
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilere halkla ilişkiler kavramını açıklayarak öğretmek. Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamalarından örnekler vererek öğrencilerin bu uygulamalardan analizler yardımı ile faydalanmasını sağlamak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum ve karşılıklı tartışma.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 İşletmelerde Halkla İlişkilerin Tanımı Ve Önemi Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
2 Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
3 Sosyal Sorumluluk Ve Halkla İlişkiler Toplama Kalite Yönetimi Ve Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
4 Halkla İlişkilerde Etkin İletişimin Rolü Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
5 Halkla İlişkilerin Örgütlerin Örgütlenmesi Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
6 Halkla İlişkiler Ve Kurumsal İmaj Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
7 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Yönetimi Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
8 Ara Sınav
9 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Yönetimi Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
10 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerde Hedef Kitle Seçimi Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
11 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları. Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
12 Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerde Etkin Sunuş Tekniği Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
13 Türkiyede Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarında Örnekler Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
14 Türkiyede Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarında Örnekler Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
15 Türkiyede Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarında Örnekler Halkla İlişkiler C. YAVUZ, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. İşletmelerde Halkla İlişkilerZ. SABUNCUOĞLU, Aktüel Yayınları, İstanbul, 2004.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - 1 5
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - 1 5
Ödev : 1 5 - -
Sunum ve Seminer : 1 5 - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 30 - -
Final   - - 1 50
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : 1 5
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 1 5
Küçük Sınavlar : 1 5
Ara Sınav : 1 7
Final : 1 10
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Turizm işletmelerinde hakla ilişkiler faaliyetlerinin kapsamını öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 2 Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler bölümünün organizasyon yapısını ve işletmedeki yerini kavrar. 4
D.Ö.Ç. 3 Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyetlerinde yazılı, sözlü, görsel ve işitsel araçları kullanabilme yeteneğini geliştirir 4
D.Ö.Ç. 4 Turizm işletmesi için halkla ilişkiler faaliyetleri planlayabilme ve yürütebilme becerisi kazanır. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20