SİLİFKE TAŞUCU VOCATIONAL SCHOOL
Course Name   TRAVEL AND TRASNPORTATION SERVICES
Semester Course Code Theoretical / Practice time ECTS
3 7019380 2 / 0 2
Course Degree Associate's Degree
Course Language Turkish
Format of Delivery: Face to Face
Course Coordinator Lecturer Kazım ESER
Coordinator e-mail kazimeser selcuk.edu.tr
Instructors
Öğr.Gör.Mahmut BALTACI
Asistant Instructors
Course Objectives Defining travel companies, organizational structure of theirs and processing in them
Basic Sciences Engineering Scinces Social Sciences Educational Sciences Artistic sciences Medical Science Agricultural sciences
0 0 100 0 0 0 0
Course Learning Methods and Techniquies
Week Course Content Resource
1 classification of cultural development of Travel Agents and Tour Operators Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
2 differences between Travel Agents and Tour Operators Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
3 Touristic product Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
4 preparation and operation of package tours Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
5 Programming and the costing of travel services Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
6 management functions of travel agencies Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
7 marketing of tourist products and marketing channels Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
8 midterm exam Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
9 The importance of tour operators in marketing channels, legal and managerial structure of tour operators Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
10 Services provided by tour operators Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
11 contracts of Operators Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
12 ticketing Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
13 Characteristics of package tours and country ion Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
14 The choice of accommodation and travel unit Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003. Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
15 classification of cultural development of Travel Agents and Tour Operators Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma SistemleriS.AHİPAŞAOĞLU, İ.ARIKAN, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
Assesment Criteria   Mid-term exam Final exam
  Quantity Percentage Quantity Percentage  
Term Studies : - - - -
Attendance / Participation : - - 1 5
Practical Exam : - - - -
Special Course Exam : - - - -
Quiz : - - 1 5
Homework : 1 5 - -
Presentations and Seminars : 1 5 - -
Projects : - - - -
Workshop / Laboratory Applications : - - - -
Case studies : - - - -
Field Studies : - - - -
Clinical Studies : - - - -
Other Studies : - - - -
Mid-term exam   1 30 - -
Final exam   - - 1 50
ECTS WORK LOAD TABLE   Number Duration
Course Duration : 14 2
Classroom Work Time : - -
Presentations and Seminars : 1 5
Course Internship : - -
Workshop / Laboratory Applications : - -
Field Studies : - -
Case studies : - -
Projects : - -
Homework : 1 5
Quiz : 1 5
Mid-term exam : 1 7
Final Exam : 1 10
ECTS 2
No COURSE LEARNING OUTCOMES CONTRIBUTION
D.Ö.Ç. 1 1 making classification of cultural development of Travel Agents and Tour Operators 4
D.Ö.Ç. 2 2 to comprehend the difference between Travel Agents and Tour Operators 4
D.Ö.Ç. 3 3 to recognize the tourism product 4
D.Ö.Ç. 4 4 understand the preparation and operation of package tours 4
D.Ö.Ç. 5 5 To understand management functions of travel agencies 4
D.Ö.Ç. 6 6 to learn the marketing of tourist products and marketing channels 4
D.Ö.Ç. 7 to comprehend the acteristics of Package tour and country ion 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM OUTCOMES AND RELATIONSHIPS MATRIX

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20