SİLİFKE TAŞUCU MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   YABANCI DİL I. (İNGİLİZCE)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
1 7025172 3 / 0 3
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Cengiz URBAŞ
Koordinator E-mail cengizurbas hotmail.com
Öğretim Elemanı
Okt.Mürsel KAYA
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilere temel dilbilgisi yapılarını ilgili konu anlatımları ve alıştırmalar yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
SINIFTA YÜZ YÜZE İLETİŞİM
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
2 am/is/are: ?Olmak? fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
3 İyelik eki `s kullanımı Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
4 Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
5 Geniş Zaman birinci bölüm Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
6 İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
7 ?Nerelisin?? sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
8 ARA SINAV
9 Tekil ve çoğul halleri ile ?var? kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
10 ?Nerede yaşıyorsun?? sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY
11 ebilmek yapısının (can, cant) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
12 Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldnt. Fiyat sormak: How much...? Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
13 Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
14 Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
15 Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 10 6
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Öğrencilere temel dilbilgisi yapılarını ilgili konu anlatımları ve alıştırmalar yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirir 4
D.Ö.Ç. 2 2. Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturur 4
D.Ö.Ç. 3 3. Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralar 4
D.Ö.Ç. 4 4. Temel konularda diyaloglar oluşturur 3
D.Ö.Ç. 5 5. Yeni kelimeler öğrenir 3
D.Ö.Ç. 6 6. Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlar 3
D.Ö.Ç. 7 7. İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirir 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20