SİLİFKE TAŞUCU MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETİM ORGANİZASYON
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
4 7017482 2 / 0 0
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Kürşad SAYIN
Koordinator E-mail kursadsyn selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Öğr. Gör. Oykun ÖNDER
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sınıf ortamında yüz yüze konu anlatımı ve sektör temsilcileri ile görüşmeler
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Turizm endüstrisinin genel yapısı Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
2 Konaklama işletmelerine genel bir bakış Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
3 Turizm endüstrisinde temel sektörler Met, Ö.,L.,(2016),"Turizm ve Ağırlama İşletmelerinde Yöneticlik, Detay Yayıncılık, Ankara, Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Detay Yayıncılık, Ankara.
4 Otel işletmelerinde sahiplik ve yönetim biçimleri Met, Ö.,L.,(2016),"Turizm ve Ağırlama İşletmelerinde Yöneticlik, Detay Yayıncılık, Ankara,
5 Otel işletmelerinde örgütsel yapı Met, Ö.,L.,(2016),"Turizm ve Ağırlama İşletmelerinde Yöneticlik, Detay Yayıncılık, Ankara,
6 Yönetim kavramı, yönetsel roller ve yöneticilik Met, Ö.,L.,(2016),"Turizm ve Ağırlama İşletmelerinde Yöneticlik, Detay Yayıncılık, Ankara,
7 Otel işletmelerinde yönetim Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
8 Otel işletmeleri açısından yönetim fonksiyonları, planlama Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
9 Otel işletmelerinde örgütleme fonksiyonu Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
10 Otel işletmelerinde yöneltme fonksiyonu Maviş, F.,(2006), "Otel Yönetimi", Detay Yayıncılık Ankara
11 Motivasyonun önemi ve motivasyon teknikleri Maviş, F.,(2006), "Otel Yönetimi", Detay Yayıncılık Ankara
12 Otel işletmeleri yönetiminde kadrolama fonksiyonu Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
13 Otel işletmeleri yönetiminde kontrol fonksiyonu Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
14 Otel işletmelerinde organizasyon Batman, O.,(2008), "Otel İşletmelerinin Yönetimi", Değişim Yayınları, İstanbul.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 2 14
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 2 10
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 1 10
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : - -
Final : - -
DERSİN AKTS KREDİSİ 1
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Turizm endüstrisi hakkında genel bilgiye sahip olur 4
D.Ö.Ç. 2 Otel işletmelerinin özellikleri, nitelikleri, sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur 4
D.Ö.Ç. 3 Otel işletmelerinde yönetim ve yönetim fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur 4
D.Ö.Ç. 4 Otel işletmelerinin organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20