SİLİFKE TAŞUCU MESLEK YÜKSEKOKULU
Dersin Adı   YABANCI DİL ? II (İNGİLİZCE)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
2 7017272 4 / 0 4
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Kürşad SAYIN
Koordinator E-mail kursadsyn selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Okt. Mürsel KAYA
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilere temel dilbilgisi yapılarını ilgili konu anlatımları ve alıştırmalar yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sınıf ortamında yüz yüze ders anlatımı ve uygulama
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve ?ago? yapısı Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
2 Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
3 Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
4 ?Severim? ve ?İsterim? yapıları: I like and Id like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
5 Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları Karşılaştırma sıfatları Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
6 have got ve have yapılarının kullanımı Enlik bildiren sıfatlar Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
7 Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler Yer-yön tarifleri - İnsan tasfiri Şimdiki (sürekli) Zaman Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
8 Ara Sınav
9 Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
10 Genel Konu Tekrarı ve Ara Sınav Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
11 Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: Im going to Brazil and I went to Brazil. Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
12 ?going to? yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
13 Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin (Why and When?) kullanımı ?Hava nasıl?? (What is the weather like?) sorusu Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
14 Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
15 Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) Start Up (Fırat ÖZCAN), English Grammar In Use (Raymond MURPHY)
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   - -
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 4
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : 3 4
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirir 4
D.Ö.Ç. 2 2. Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilirler 4
D.Ö.Ç. 3 3. Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlar 4
D.Ö.Ç. 4 4. Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlar 4
D.Ö.Ç. 5 5. Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilir ve bunları cevaplayabilir 4
D.Ö.Ç. 6 İngilizce dilbilgisinin temel özelliklerini benimser, gerekli kelime haznesini kazanır ve yazma- konuşma pratikleriyle, bilgilerini hayata geçirerek kendilerini ifade eder, okuduğunu ve dinlediğini anlar 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20