SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Dersin Adı   Klinik Bakteriyoloji-I
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü Emine İnci TUNCER
Koordinator E-mail incituncer selcuk.edu.tr
Dersin Amacı İnsanda hastalık yapan bakterilerin tanımı ve öneminin vurgulanması
Sözlü anlatım ve PowerPoint sunu, Mikroskopi
1 Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri Bilgehan H. Klinik Mikrobiyoloji (Özel Bakteriyoloji ve Bakteri İnfeksiyonları), 10.Baskı, Barış Yayınları, İZMİR 2000
2 Enterobacteriacea ailesinde yer alan fırsatçı patojenler, tanı, tedavi, korunma ve ve oportunistik olanların özellikleri ve ayrımı Bilgehan H. Klinik Mikrobiyoloji (Özel Bakteriyoloji ve Bakteri İnfeksiyonları), 10.Baskı, Barış Yayınları, İZMİR 2000
3 Salmonella ve Shigella genusunun yaptığı hastalıklar, tanı, tedavi ve korunma Ustaçelebi Ş. Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Güneş Kitabevi, ANKARA 1999
4 Yersinia genusu ve yaptığı hastalıklar, tanı, tedavi, korunma ve kontrol Ustaçelebi Ş. Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Güneş Kitabevi, ANKARA 1999
5 Vibrionaceae genusunda yer olan bakterilerin genel özellikleri Ustaçelebi Ş. Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Güneş Kitabevi, ANKARA 1999
6 Vibrionaceae genusunda yer olan bakterilerin tanı, izolasyon, yaptığı hastalıkların tedavi ve korunması Ustaçelebi Ş. Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Güneş Kitabevi, ANKARA 1999
7 Pasteurella, Haemophilus, Actinobacillus, Legionella grubu bakterilerin genel özellikleri Topçu-Willke A, Söyletir G, Doğanay M. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi (Etkenlere göre Enfeksiyonşlar) 2, Nobel Tıp Kitabevleri, Çapa, İSTANBUL 2008.
8 Pasteurella, Haemophilus, Actinobacillus, Legionella grubu bakterilerin yaptığı hastalıklar, tanı, tedavi, korunma Topçu-Willke A, Söyletir G, Doğanay M. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi (Etkenlere göre Enfeksiyonşlar) 2, Nobel Tıp Kitabevleri, Çapa, İSTANBUL 2008.
9 Non-fermentatif Gram negatif bakterilerin genel özellikleri Mims A C, Playfair J, Roitt I M, Wakelin D, Williams R, Anderson R M. Medical Microbiology, Mosby-Year Book Europe Limited, London 1993