SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Dersin Adı   Aile Kuramları
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
2 3271001010 3 / 0 8
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Serap DAŞBAŞ
Koordinator E-mail serapdasbas selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Tarihi gelişim sürecinde aile ile yapılan çalışma ve araştırmalarda kullanılan kuramlar ve yaklaşımların ele alınması. Bu bağlamda aile kurumunu değişik bakış açılarıyla değerlendirebilmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 90 0 0 10 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
-Anlatım -Tartışma -Rapor Hazırlama ve/veya Sunma -Örnek Olay İncelemesi -Sorun/Problem Çözme -Beyin Fırtınası -Değerlendirme
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Tanışma ve ders planlamasının yapılması
2 Aile Yapısının tanımı ve değerlendirilmesi Sperry, L. (Ed.) (2004) Assessment of Couples and Families. New York: runner-Routledge
3 Ailenin Kuruluşu ve Eş Seçimi Sperry, L. (Ed.) (2004) Assessment of Couples and Families. New York: runner-Routledge
4 Toplumsal Cinsiyet Kalıpları Çerçevesinde Aile İçi İlişkiler Brandell, J.R. (Ed.) (2011).Theory and Practice in Clinical Social Work.London:Sage Publication
5 Aile Yaşam Döngüsü Cooper, M.G. ve J.G. Lesser (2010) Clinical Social Work Practice. USA:Prentice Hall
6 Araştırma Ödevlerinin belirlenmesi ve paylaşılması ve
7 Aile ile çalışma Coady, N. ve P. Lehmann (2008) Theoretical Perspectives for Direct Social Work Practice. New York: Springer Publishing Company
8 Kuramsal Yaklaşımlar Bennett S. ve J.K. Nelson (Eds) (2010) Adult Attachment in Clinical Social Work. USA: Springer
9 Kuramsal yaklaşımlar Sperry, L. (Ed.) (2004) Assessment of Couples and Families. New York: runner-Routledge
10 Kuramsal Yaklaşımlar Coady, N. ve P. Lehmann (2008) Theoretical Perspectives for Direct Social Work Practice. New York: Springer Publishing Company
11 Sunumlar ve Değerlendirme
12 Sunumlar ve Değerlendirme
13 Sunumlar ve Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme
15 Final Sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : 1 40
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   - -
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 1 65
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : - -
Final : 1 95
DERSİN AKTS KREDİSİ 8
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Bu dersin sonunda öğrenci ailenin tanımını ve anlamını kavrar. 4
D.Ö.Ç. 2 Bu dersin sonucunda öğrenci aile kurumunu çok yönlü değerlendirebilme becerisi kazanır. 3
D.Ö.Ç. 3 Bu dersin sonucunda öğrenci aile kurumunu anlamaya yönelik kuramsal bilgi birikimini sağlar. 3
D.Ö.Ç. 4 Bu dersin sonucunda öğrenci aile yaşamı kapsamındaki sorun odaklarını değerlendirme becerisi kazanır 4
D.Ö.Ç. 5 Bu dersin sonucunda öğrenci farklı ailevi sorunlara yönelik müdahaleleri geliştirebilir. 4
D.Ö.Ç. 6 Bu dersin sonucunda öğrenci kendi aile yaşamına ilişkin iç görü kazanır. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20