SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Dersin Adı   Karşılaştırmalı Çocuk ve Gençlik Politiakaları ve Hizmetler
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
2 3271001008 3 / 0 7
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Serap DAŞBAŞ
Koordinator E-mail gserap gmail.com
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Çocuk ve gençlere yönelik hizmetlerin verildiği örgütsel yapı, yönetimi, organizasyonu, seçilen uluslararası sistemler çerçevesinde karşılaştırmalı çocuk ve gençlere yönelik politikalar ve mevzuat, teknolojinin, özellikle bilgi teknolojisinin çocuk ve gençlik politikaları ve hizmetleri üzerindeki etkisinin öğrenilmesidir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
30 0 30 0 0 40 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders teorik okumalar ve bu okumaların pratiğe uygulanması üzerinden yürütülecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Derse giriş: sosyal politika ve gençlik. Alcock, P., May, M., Wright, S. (2012) The Students Companion to Social Policy West Sussex: Wiley-Blaxkwell.
2 Gençliği kuramsallaştırmak: kavramlar ve teoriler. Alcock, P., May, M., Wright, S. (2012) The Students Companion to Social Policy West Sussex: Wiley-Blaxkwell.
3 Kimlik ve gençliğin toplumsal olarak kurulması Alcock, P., May, M., Wright, S. (2012) The Students Companion to Social Policy West Sussex: Wiley-Blaxkwell.
4 Aileler içinde sosyalizasyon, ebeveynlik, çocukluk ve gençlik Kraftl, P., Horton, J.,Tucker, F. (2012) Critical Geographies of Childhood and Youth: Contemporary Policy and Practice London: Policy Press.
5 Eğitim (mesleki eğitim ve yaşam boyu eğitim kavramları) Kraftl, P., Horton, J.,Tucker, F. (2012) Critical Geographies of Childhood and Youth: Contemporary Policy and Practice London: Policy Press.
6 İstihdam politikaları ve gençlerin istihdamı Kraftl, P., Horton, J.,Tucker, F. (2012) Critical Geographies of Childhood and Youth: Contemporary Policy and Practice London: Policy Press.
7 Gençlere yönelik geçiş politikaları ve sosyal dışlanma Stott, T. (2013) Transitioning youth: Policies and outcomes Children and Youth Services Review 35(2): 218-227.
8 Sunumlar Leccardi, C., Ruspini, E. (2006) A new youth? : young people, generations and family life. Aldershot, England: Ashgate
9 Gençlik ve suç kavramı Leccardi, C., Ruspini, E. (2006) A new youth? : young people, generations and family life. Aldershot, England: Ashgate
10 Gençlere yönelik refah hizmetleri ve programları Leccardi, C., Ruspini, E. (2006) A new youth? : young people, generations and family life. Aldershot, England: Ashgate
11 Avrupa Birliğinde gençlik politikaları Wallace, C., Bendit, R. (2009) Youth Policies in Europe: Towards a Classification of Different Tendencies in Youth Policies in the European Union Perspectives on European Politics & Society 10 (3): 441-458.
12 Gençlik politikaları: İskandinav ülkeleri Leccardi, C., Ruspini, E. (2006) A new youth? : young people, generations and family life. Aldershot, England: Ashgate
13 Almanya ve Kıta Avrupası Leccardi, C., Ruspini, E. (2006) A new youth? : young people, generations and family life. Aldershot, England: Ashgate
14 Değerlendirme Leccardi, C., Ruspini, E. (2006) A new youth? : young people, generations and family life. Aldershot, England: Ashgate
15 Final Sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - 1 40
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   - - - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 7
Sunum ve Seminer Hazırlama : 1 35
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : - -
Final : 1 50
DERSİN AKTS KREDİSİ 7
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Çocuk ve gençlere yönelik hizmetlerin verildiği örgütsel yapı, yönetimi, organizasyonunu değerlendirir 4
D.Ö.Ç. 2 Seçilen uluslararası sistemler çerçevesinde karşılaştırmalı çocuk ve gençlere yönelik politika ve mevzuatı analiz eder 3
D.Ö.Ç. 3 Teknolojinin çocuk ve gençlik politikaları ve hizmetleri üzerindeki etkisini anlar 4
D.Ö.Ç. 4 Çocuk ve gençlik poltikalarını bütüncül anlayışla değerlendirir 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20