SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Dersin Adı   Bakterilerin izolasyonu ve identifikasyonu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü Uçkun Sait UÇAN
Koordinator E-mail usucan selcuk.edu.tr
Dersin Amacı Bakterilerin izolasyonundave identifikasyonunda temeller ve uygulama prensiplerinin öğretilmesi
Çeşitli sunu teknikleri ile bilgi sunumu ve tartışma, laboratuar uygulamaları
1 Temel besi yeri hazırlama 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
2 Besi yeri bileşimleri 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
3 Bakteri ekim teknikleri 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
4 İhbarı mecburi hastalık tanısında genel prensipler 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
5 Gram negatif bakteri izolasyonu 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
6 Gram negatif bakteri izolasyonu 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
7 Gram pozitif bakteri izolasyonu 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
8 Gram pozitif negatif bakteri izolasyonu 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
9 Spiroket Laboratuvar tanısı 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
10 Mycoplasma izolasyonu 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
11 Mycobacterium Laboratuvar tanısı 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
12 Miselanöz patojenik bakteriler 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
13 Rickettsia Laboratuvar Tanısı 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
14 Kültüre edilemeyen etkenler 1-Grace R. Carter, John R. Cole, Jr. (2012) Diagnostic Procedure in Veterinary Bacteriology and Mycology. Academic Press. 2- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. FitzPatrick (2011) Veterinary Microbiology and Microbial Disease. Wiley-Blackwell. 3- Uçan US, Erganiş O (2005) Pratik Bakteriyoloji Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya. 4- Aydın N, Paracıkoğlu J (2006) Veteriner Mikrobiyoloji (Bakteriyel Hastalıklar) İlke-Emek yayınları, Ankara.
15 final