GRADUATE SCHOOL OF HEALTH SCIENCES
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) - Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi

 
P.Ç.2
? They know the concepts, ethical principles and philosophy of nursing.
P.Ç.1
? They know the basic philosophy of nursing teaching.
P.Ç.3
? They have a systematic and comprehensive level of information in the field of nursing.
P.Ç.4
? They know the methods of accessing information concerning the field of nursing.
P.Ç.5
? They have the knowledge to interpret data about services to be offered to the individual, the family and the society and apply the process of nursing.
P.Ç.6
? They have the knowledge to review the relevant literature in accordance with the research topic determined under guidance, conduct the application part, analyze the data obtained and discuss them in line with the literature.
P.Ç.14
? They analyze the nursing concepts and field-specific information, and accordingly plan, apply and evaluate the health care directed towards the requirements of the individual, the family and the society.
P.Ç.13
? They behave in a way that serves as a model to the colleagues and undergaduate students during their applications.
P.Ç.8
? They perform the actions that require technical skills concerning nursing.
P.Ç.7
? They use modern, technical and information technologies in the field of health.
P.Ç.10
? They use appropriate teaching principles and methods in nursing education.
P.Ç.12
? They convey evidence-based practices to nursing care.
P.Ç.11
? They perform the application part of the masters thesis individually.
P.Ç.9
? They can present a scientific article in an national level scientific meeting or have it published it in a journal.
P.Ç.18
? They become independent members of the profession who can take initiative.
P.Ç.15
? They follow the scientific knowledge and innovations in the field of nursing by reviewing literature.
P.Ç.19
? They take part in studies that can contribute to the field of nursing.
P.Ç.17
? They convey the awareness of professional nursing that they have developed to nursing care.
P.Ç.16
? They are aware of professional and social problems and participate in the process of solution.
TYYÇ1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
TYYÇ2
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
TYYÇ3
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
TYYÇ4
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
TYYÇ5
Deneysel araştırma planlar, yapar.
TYYÇ6
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
TYYÇ7
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
TYYÇ8
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
TYYÇ9
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
TYYÇ10
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
TYYÇ11
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
TYYÇ12
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
TYYÇ13
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
TYYÇ14
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
TYYÇ15
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
TYYÇ16
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
TYYÇ17
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
TYYÇ18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
TYYÇ19
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır
TYYÇ20
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
TYYÇ21
Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
TYYÇ22
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
TYYÇ23
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
TYYÇ24
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
TYYÇ25
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
TYYÇ26
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
TYYÇ27
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir
TYYÇ28
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.