SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
beden_egitimi_ve_spor_ Yüksek Lisans - Doktora - Tessiz Yüksek Lisans
Dersin Adı   Zihinsel Antrenman
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
2 3261001064 3 / 0 6
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Mehibe AKANDERE
Koordinator E-mail makandere selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç.Dr. Mehibe AKANDERE
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Sporcunun performansını yükseltmek amacıyla kullanılan zihinsel antrenman metodunun tarihsel gelişimi hakkında bilgi vermek, sporcunun performansına olan olumlu etkilerini yazılı kaynaklarda yer alan çalışmalar çerçevesinde özetlemek ve daha çok yurt dışında kullanılan bu yöntemin ülkemiz sporunda da daha kapsamlı bir şekilde ele alınması için önerilerde bulunmaktır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 0 0 0 100 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Teorik
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Spor Psikolojisi ile ilgili giriş ve tanımlar Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
2 Sporda psikolojik faktörler Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
3 Zihinsel antrenman ile ilgili kavramları tanımlar Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
4 Zihinsel alışma kavramının farkına varır. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
5 Sağlıklı bir zihin-beden ilişkisinin öneminin anlar. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
6 Zihinsel antrenmanın sporcunun başarısı üzerindeki olumlu etkisini anlar. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
7 Analitik düşünme becerisini elde eder. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
8 Sporda zihinsel antrenmanın önemini değerlendirir. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
9 Sporda zihinsel antrenmanın önemini değerlendirir. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
10 Sporda zihinsel antrenmanın önemini değerlendirir. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
11 Sporda performans arttırılmasına yönelik zihinsel antrenman yöntemlerini bilir Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
12 Zihinsel antrenman haftalık programı düzenler. Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
13 Psikoregülasyon Teknikleri Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
14 Otojen AntrenmanBiyolojik Geribildirim Psikotonik Antrenman Sporda Mental Antrenman, Kitap Atelyesi, Birinci Baskı, 2008. Mental Training, Ritd M. Suinn, 1996.
15 Final Sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   - - - -
Final   - - 1 100
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 4
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 10 9
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 9
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 2 7
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : - -
Final : 1 3
DERSİN AKTS KREDİSİ 6
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Sporcunun performansını yükseltmek amacıyla kullanılan zihinsel antrenman metodunun tarihsel gelişimi hakkında bilgi vermek, 4
D.Ö.Ç. 2 sporcunun performansına olan olumlu etkilerini yazılı kaynaklarda yer alan çalışmalar çerçevesinde özetlemek 4
D.Ö.Ç. 3 daha çok yurt dışında kullanılan bu yöntemin ülkemiz sporunda da daha kapsamlı bir şekilde ele alınması 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20