SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
beden_egitimi_ve_spor_ Yüksek Lisans - Doktora - Tessiz Yüksek Lisans
Dersin Adı   Okul Öncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
1 3261001038 3 / 0 6
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İbrahim BOZKURT
Koordinator E-mail ibozkurt selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç.Dr. İbrahim BOZKURT
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Beden eğitimi ve oyun ortamında oyunsal uygulamaları ders araç gereci olarak kullanmak ve bu yolla çocukların gelişimlerine katkıda bulunulmasını ve yönlendirilmesinin öğretilmesi
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 0 0 0 100 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Teorik
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Okulöncesi çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve psikolojik gelişim düzeyleri Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
2 Okulöncesi çocukların hareket gelişimleri Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
3 Okulöncesi çocuklarının algılama, yorumlama ve karar verme kapasiteleri Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
4 Okulöncesi çocuklarının fiziksel zihinsel ve koordinasyon ve beceri yeteneklerini geliştiren oyunlar Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
5 İlköğretim dönemi yaş gruplarına göre Beden Eğitimi Öğretimi yöntemlerinin değerlendirilmesi, Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
6 İlköğretim dönemi çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve psikolojik gelişim düzeyleri Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
7 İlköğretim dönemi çocukların hareket gelişimleri, algılama, yorumlama ve karar verme kapasiteleri. Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
8 Oyunların ilköğretim dönemi yaş gruplarına göre sınıflandırılması Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
9 Oyunla Beden Eğitimi çalışmalarının yapılması ve bedensel gelişimlerinin sağlanması Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
10 Oyunların yaş grupları doğrultusunda planlanması öğretilmesi, yönetilmesi ve değerlendirilmesi. Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
11 Çocukların sportif branş eğilimlerini ortaya koyan oyunların seçilmesi ve uygulanması Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
12 Sportif branşlara göre yönlendirici ve eğitici oyunların seçilmesi ve uygulanması Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
13 Sportif branşların temel eğitimlerinin oyunla verilmesi Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
14 Ödev sunum tartışma Muhsin Hazar, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim, Tutibay Yayınları, Ankara 2000. Rasim Kale, Okulöncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara 2003 Mevhibe Akandere Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınları, Ankara 2004
15 Final Sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   - - - -
Final   - - 1 100
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 10 9
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 8
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 2 6
Ödev : 4 4
Küçük Sınavlar : 2 3
Ara Sınav : - -
Final : 1 3
DERSİN AKTS KREDİSİ 6
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Beden eğitimi ve oyun ortamında oyunsal uygulamaları ders araç gereci olarak kullanmak 4
D.Ö.Ç. 2 Çocukların gelişimlerine katkıda bulunulması 4
D.Ö.Ç. 3 Çocukların yönlendirilmesinin öğretilmesi 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20