SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
ameliyathane_hizmetleri Yüksek Lisans - Doktora - Tessiz Yüksek Lisans
Dersin Adı   Sağlık Bilimlerinde Etik
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
2 3273001008 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü DOÇ DR. HÜSNÜ ALPTEKİN
Koordinator E-mail
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Etik biliminin tarihsel gelişimi, temel insan hakları, değer sistemleri ve etik kodların bilinmesi ile sağlık bakımında ahlaki ve doğru kararları verilebilme becerisini kapsar.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 0 0 0 100 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüz yüze eğitim, ev ödevi, seminer sunumu, vaka çalışmaları
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Bilmek bakmak ve görmek üzerine başlıca bilgi türleri: Bilimsel bilgi, ampirik bilgi Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
2 Etiğe kavramsal giriş ve yaklaşımların tarihsel gelişimi Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
3 Bilimsel bilgi üretiminde bir anahtar kavram: Aydınlatılmış onam Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
4 Sağlık bilimlerinde yayın etiği -1 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
5 Sağlık bilimlerinde yayın etiği -2 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
6 Araştırmalarda toplumsal sorumluluk ve uluslararası duyarlılık Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
7 Ego merkezli etik yaklaşım Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
8 Bilimsel araştırmalar ve hayvan deneyleri- Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
9 Sağlık bilimlerinde araştırma etiği-1 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
10 Sağlık bilimlerinde araştırma etiği-2 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
11 Bilim tarihinde temel yaklaşım ve eğilimler-1 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
12 Bilim tarihinde temel yaklaşım ve eğilimler-2 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
13 19. ve 20. yy bilim anlayışının değerlendirilmesi-1 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
14 19. ve 20. yy bilim anlayışının değerlendirilmesi-2 Bilim Etiği ve Bilim Tarihi, Berna Arda,Esin Kahya,Tamay Gül (Ankara 2004), Schwartzs Principles of Surgery, F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock
15 FİNAL SINAVI
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   - -
Final   1 100
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 5
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : - -
Final : 1 3
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi 3
D.Ö.Ç. 2 Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi 3
D.Ö.Ç. 3 Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi 4
D.Ö.Ç. 4 Deney Tasarlama,Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi 4
D.Ö.Ç. 5 Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde Kullanabilme Becerisi 4
D.Ö.Ç. 6 Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi 3
D.Ö.Ç. 7 Medikal Problemleri Tanıma, Formülize etme ve Çözme Becerisi 3
D.Ö.Ç. 8 Bilgisayarı Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Kullanabilme Becerisi 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20