FACULTY OF ENGINEERING
MECHANICAL ENGINEERING
MECHANICAL ENGINEERING
Course Name   Strategic Management
Semester Course Code Theoretical / Practice time ECTS
7 1210756 2 / 0 2
Course Degree Bachelor's degree
Course Language Turkish
Format of Delivery: Face to Face
Course Coordinator Prof. Dr. Ahmet PEKER
Coordinator e-mail apeker selcuk.edu.tr
Instructors
Prof. Dr. Ahmet PEKER
Asistant Instructors
YOK
Course Objectives Teaching basic objectives of strategic management in companies, obtaining the ability of planning, organizing and control steps for objectives of establishment and continuing success, understanding the techniques for applying business strategies.
Basic Sciences Engineering Scinces Social Sciences Educational Sciences Artistic sciences Medical Science Agricultural sciences
10 0 80 10 0 0 0
Course Learning Methods and Techniquies
Teaching a course, projects, homework and preparing presentations.
Week Course Content Resource
1 Strategic Management, related terminology, process of strategic management and elements Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
2 Outside Factors Analysis Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
3 Business Analysis Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
4 Measuring environmental elements and State Matrix Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
5 Strategic Guiding Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
6 Basic Strategies and Subgroups Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
7 Upper Management Strategies: Institutional Strategies Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
8 Business Management Strategies Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
9 Functional Strategies: Departmental Strategies, International Strategies Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
10 Midterms
11 Application Techniques for Business Strategies Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
12 Applying Strategies-1: Business Structures and Systems Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
13 Applying Strategies-2: Business Forms, Shared Values, Business Sources and Business Skills Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
14 Strategic Evaluation and Control Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
15 Institutional Management and Ethics in Management Ülgen, H., Mirze, S. K., 2010. İşletmelerde Stratejik Yönetim. BETA Basım yayım Dağıtım A.Ş. İSTANBUL.
Assesment Criteria   Mid-term exam Final exam
  Quantity Percentage Quantity Percentage  
Term Studies : - - - -
Attendance / Participation : - - - -
Practical Exam : - - - -
Special Course Exam : - - - -
Quiz : - - - -
Homework : - - - -
Presentations and Seminars : - - - -
Projects : - - - -
Workshop / Laboratory Applications : - - - -
Case studies : - - - -
Field Studies : - - - -
Clinical Studies : - - - -
Other Studies : - - - -
Mid-term exam   1 40 1 40
Final exam   1 60 1 60
ECTS WORK LOAD TABLE   Number Duration
Course Duration : 14 2
Classroom Work Time : 14 2
Presentations and Seminars : - -
Course Internship : - -
Workshop / Laboratory Applications : - -
Field Studies : - -
Case studies : - -
Projects : - -
Homework : - -
Quiz : - -
Mid-term exam : 1 2
Final Exam : 1 2
ECTS 2
No COURSE LEARNING OUTCOMES CONTRIBUTION
D.Ö.Ç. 1 Students can analyze business using instituonal properties 2
D.Ö.Ç. 2 Students can analyze business using individual differences and environmental factors 2
D.Ö.Ç. 3 Students obtain the ability to establish communication skills among individuals 3
D.Ö.Ç. 4 Students can solve disputes in institutions 3
D.Ö.Ç. 5 Students can make financial and economic analysis to overcome crisis in organizations 2
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM OUTCOMES AND RELATIONSHIPS MATRIX

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20