MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   İçme Suyu Arıtımı
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
6 1216621 2 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Serpil Edebali
Koordinator E-mail serpilcetin gmail.com
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilerin içme suyu arıtımında kullanılan işlemler hakkında temel kavram ve bilgileri öğrenmesi hedeflenmektedir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
40 60 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders sınıf ortamında karşılıklı konu anlatımı, ödevler ve tartışma şeklinde gerçekleştirilecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 İçme Sularının Özellikleri Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
2 İÇME SUYU ARITIM METODUNUN SEÇİMİ Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
3 Su Kaynaklarının Özellikleri ve Kaynak Seçimi Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
4 Su Arıtımında Amaçlar ve Temel İşlemler OHehir Michael Drinking Water Treatment, 2012
5 İçmesuyu Arıtımı Akım Şemaları OHehir Michael Drinking Water Treatment, 2012
6 BİRİKTİRME OHehir Michael Drinking Water Treatment, 2012
7 Biriktirmenin Su Kalitesi Üzerine Tesirleri OHehir Michael Drinking Water Treatment, 2012
8 Mikroorganizma Giderilmesi OHehir Michael Drinking Water Treatment, 2012
9 HAVALANDIRMA OHehir Michael Drinking Water Treatment, 2012
10 Ara sınav Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
11 HIZLI KARIŞTIRMA (PIHTILAŞTIRMA) VE YUMAKLAŞTIRMA Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
12 ÇÖKTÜRME Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
13 Filtrasyon Chittaranjan Ray, Ravi Jain Drinking Water Treatment: Focusing on Appropriate Technology and Sustainability (Strategies for Sustainability), 2011
14 DEZENFEKSİYON ve SERTLİK GİDERİMİ (YUMUŞATMA OHehir Michael Drinking Water Treatment
15 Final
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   1 40
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 15 4
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : - -
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : 1 3
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 13 3
Ödev : 1 1
Küçük Sınavlar : 1 2
Ara Sınav : 1 20
Final : 1 25
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Öğrenci içme suyu tanımını öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 2 2. Öğrenci içme suyunun özelliklerini öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 3 3. Öğrenci içme suyu arıtım metotlarını ve seçimini değerlendirebilir. 3
D.Ö.Ç. 4 4. Öğrenci gerekli temel işlemleri sıralayabilir. 3
D.Ö.Ç. 5 5. Öğrenci arıtımda kullanılan temel işlemleri tanımlayabilir. 4
D.Ö.Ç. 6 6. Öğrenci tanımlanan temel işlemlerin çeşitlerini ve kullanım yerlerini açıklayabilir. 4
D.Ö.Ç. 7 7. Öğrenci farklı özellikteki içme suyu örneklerine uygulanacak işlemleri tespit edebilir. 3
D.Ö.Ç. 8 8. Öğrenci farklı parametrelerin kontrolü için gereken analizleri yapabilir. 4
D.Ö.Ç. 9 9. Öğrenci içme suyunda istenmeyen herhangi bir özellik için uygulanacak işlemi kendi seçebilir. 33
D.Ö.Ç. 10 10. Öğrenci içme suyu standartları konusunda bilgi sahibidir. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20