MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   FİZİKOKİMYA
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
3 1216304 3,00 / 0,00 4,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mustafa TABAKCI
Koordinator E-mail mtabakci selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Saf maddelerin fiziksel dönüşümleri, faz, fazların kararlılığı, faz sınırları ve faz sınırlarında saf maddelere ait bazı olaylar ve grafikleri yorumlama ve enerji dönüşümlerine ilişkin yasaları anlayabilmek için temel fizikokimya kavramlarının öğretimi.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
40 60 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders sınıfta konu anlatımı ve gerekli kısımlarda projeksiyon ile slayt sunumlarından da yararlanılarak gerçekleştirilecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Gazlar Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
2 Kinetik Teori Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
3 Enerjini Eşit Dağılımı Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
4 Gazların Isı Sığaları Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
5 Gerçek Gazlar Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
6 Sıvılar Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
7 Sıvıların Özellikleri Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
8 Vize Sınavı
9 Katılar Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
10 Kristallerin Sınıflandırılması Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
11 Kristallerin Yapılarının Aydınlatılması Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
12 Katılarda Yapı ve Makroskopik Özellikleri Arasındaki İlişki Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
13 Katıların Termal Özellikleri Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
14 Adsorpsiyon Salih Yıldız, Fizikokimya I, Bizim Büro Basımevi/Ankara, 2010, 975-95157-0-9
15 Final Sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 15 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 10 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 20
Final : 1 25
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Öğrenci, kimya mühendisliği alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 4
D.Ö.Ç. 2 2. Öğrenci, kimya mühendisliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
D.Ö.Ç. 3 3. Öğrenci, günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 3
D.Ö.Ç. 4 4. Öğrenci, kimya mühendisliği alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
D.Ö.Ç. 5 5. Öğrenci, kimya mühendisliği alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 3
D.Ö.Ç. 6 6. Öğrenci, kimya mühendisliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
D.Ö.Ç. 7 7. Öğrenci, kimya mühendisliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
D.Ö.Ç. 8 8. Öğrenci, farklı disiplin alanlarında yapılan çalışmalarda karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 3
D.Ö.Ç. 9 9. Öğrenci, analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. 3
D.Ö.Ç. 10 10. Öğrenci, kimya mühendisliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20