MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   TUFA AND TRAVERTINE SEDIMENTOLOGY (S. T.D.-2)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
5 1207533 2,00 / 0,00 5,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili İngilizce
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Hükmü ORHAN
Koordinator E-mail horhan selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Prof.Dr. Hükmü ORHAN
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı to gave students the ability how to study travertine and tufa deposit and to relate them to the regional tectonics and paleoclimate
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
60 40 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
- Presenting and discussing weekly scheduled subject - At least 3 three field trips - lab works
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Introduction Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
2 Classification of Travertine and Tufa Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
3 Factors controling the precipitation of tufa and travertine Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
4 Characteristics of travertine and tufa Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
5 Travertine and tufa fabrics Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
6 Depositional environments of tufa and travertine Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
7 Facies types in travertine and tufa Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
8 Mineralogy and element composition of travertine and tufa Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
9 Chemistry of travertine and tufa formation water Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
10 midterm exam
11 interpretation of Stable isotop content of tufa and travertine Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
12 The role of organism in formation of travertine and tufa Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
13 The methods of dating travertine Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
14 Estimating paleoclimate with travertine and tufa Course notes, Pentecost,A., 2005, Travertines, Springer-Werlag, 456pp
15 General review
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : 1 10 - -
Projeler : - - 1 20
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 30 - -
Final   - - 1 40
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 5 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : 1 10
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 6 3
Arazi Çalışmaları : 3 8
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 1 25
Ödev : 0 0
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 15
Final : 1 15
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 To learn the acteristics of tufa and travertine deposits 4
D.Ö.Ç. 2 to realize the difference between Travertine and tufa 4
D.Ö.Ç. 3 to learn acteristics of the depositional environments of tufa and travertine 4
D.Ö.Ç. 4 to gain the ability to predict where and how travertine and tufa can be formed 4
D.Ö.Ç. 5 to gain the ability of predicting the temperature of water depositing travertine and tufa 3
D.Ö.Ç. 6 to predict the source of CO2 associated with travertine and tufa depositions 3
D.Ö.Ç. 7 to gain ability in constructing relationship between travertine deposition and regional tectonics 2
D.Ö.Ç. 8 to gain ability in relating the tufa and travertine to past climates 2
D.Ö.Ç. 9 to learn how to date the travertine and tufa deposits 2
D.Ö.Ç. 10 to learn how to use the stable isotop data from the travertine and tufa in solving regional geological problems 2
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20