MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
HARİTA MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   TÜRK DİLİ -1
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
1 1205107 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Hakan KARABÖRK
Koordinator E-mail hkarabork selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Yüksek öğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hakim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüz yüze anlatım, soru-cevap, slayt, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemidil-kültür ilgisi Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
2 Dil düşünce bağlantısı, dil kültür bağlantısı, dil toplum bağlantısı Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
3 Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gelişmesi ve tarihî devirleri (kısaca) Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
4 Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
5 Türkçede sesler ve sınıflandırılması. Türkçenin ses özellikleri. Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
6 Ses bilgisiyle ilgili kurallar, hece bilgisi Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
7 Yazım kuralları ve uygulaması (Sesler ve eklerle ilgili kurallar) Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
8 Yazım kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlası) Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
9 Noktalama işaretleri ve uygulaması Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
10 Ara sınav
11 Yapım ekleri ve uygulaması (Fiilden isim, fiilden fiil yapma ekleri) Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
12 Yapım ekleri ve uygulaması (Fiilden isim yapma, fiilden fiil yapma ekleri) Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
13 Türkçede isim ve fiil çekimleri Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
14 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
15 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Ve Kompozisyon Bilgileri ( Prof. Dr. Z. Korkmaz, Orya):Üniversiteler için Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   - -
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 1
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : 0 0
Ara Sınav : 1 8
Final : 1 10
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Dil kavramını çözümler ve dil-kültür bağlantısını kurar. 3
D.Ö.Ç. 2 Yeryüzündeki diller ve dil aileleri hakkında genel bilgi sahibi olur. 3
D.Ö.Ç. 3 Türkçenin dünyanın sayılı büyük dillerinden biri olduğunu anlar ve bu dille büyük eserler verildiğini örnekleriyle öğrenir. 3
D.Ö.Ç. 4 Mustafa Kemal Atatürkün bilimsel temeller üzerine kurarak gerçekleştirdiği yazı ve dil devrimlerini, bilimsel bir anlayışın sonucu olarak doğru biçimde kavrayıp değerlendirebilir. 3
D.Ö.Ç. 5 Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazanır. 3
D.Ö.Ç. 6 Türk dilinin bir bilim ve kültür dili olduğunu kavrar ve her bireyin, özelde de kendisinin, bu dilin taşıyıcısı olduğunun farkına varır. 3
D.Ö.Ç. 7 Yazım kuralları ve noktalama açısından Türkçeyi doğru kullanarak yazma becerilerini kazanır. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20