MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   HİZMET SİSTEMLERİ (TSD-6)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 1203714 2,00 / 0,00 4,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Ahmet Sarucan
Koordinator E-mail sarucan selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Hizmet sistemleri hakkında genel bilgi vermek. Hizmet sistemleriyle ilgili konuları ve yöntemleri öğretmek.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
10 60 20 0 0 10 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, soru cevap, tartışma, problem çözme. Sınav ile öğrencinin öğrenme düzeyi değerlendirilecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Hizmetlerin tanımı ve hizmetlerin gelişimini açıklayan teoriler S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
2 Hizmetlerin özellikleri, bir sistem olarak hizmet organizasyonu, hizmet karşılaşmaları S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
3 Teknoloji, bilgi sistemleri ve hizmetler S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
4 Hizmetlerde tesis yer seçimi ve düzenleme S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
5 Hizmetlerde mevki seçimi ve yerleşimi S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
6 Hizmet sistemlerinde yerleşim stratejileri S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
7 Hizmetlerde süreç analizi ve tasarımı S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
8 Ara Sınav
9 Hizmet kalitesi ve sürekli iyileştirme, müşteri ilişkileri yönetimi S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
10 Hizmet verimliliği ve performans ölçümü S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
11 Hizmetlerde öğrenme eğrileri, kamu ve kar amacı gütmeyen özel hizmet organizasyonlarının yönetimi S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006.
12 Araç rotalama ve çizelgeleme S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006
13 Hizmet sistemlerinde talebin yönetilmesi S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006
14 Hizmet sistemlerinde arzın yönetilmesi S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006
15 Hizmet stok sistemleri S. Oral ve H. Yüksel, "Hizmet İşlemleri Yönetimi", İzmir, 2006
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 6
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : 1 4
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Hizmet Sistemlerinin kavranılması 3
D.Ö.Ç. 2 Hizmetlerle ilgili problem çözebilme yeteneğinin kazandırılması 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20