MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI-2
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
5 1203514 3,00 / 0,00 4,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. Alper Döyen
Koordinator E-mail alperdoyen selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Tam sayili matematiksel modelleme ve çözümleme yeteneklerini kazandirmak, dinamik programlama, oyun teorisi ve stokastik süreçler konularinda bilgi edinilmesinin saglanmasi.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
40 60 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüz yüze konu anlatimi, ilgili bilgisayar programlarinin sinifta ögrencilerle beraber kullanimi.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Sermaye bütçeleme, sabit maliyet problemlerinin modellenmesi ve GAMS ile çözümü Winston, Wayne L., and Jeffrey B. Goldberg. "Operations research: applications and algorithms." (1994).
2 Küme kapsama problemleri ve tamsayi problemler için çesitli ilave kisitlarin modellenmesi Winston, Wayne L., and Jeffrey B. Goldberg. "Operations research: applications and algorithms." (1994).
3 Gezgin Satici ve araç rotalama problemlerinin modellenmesi ve GAMS ile çözümü Hillier, F. S., and G. J. Lieberman. "Introduction to Operations Research, McGraw Hill." New York (2001).
4 Kutu paketleme, montaj hatti dengeleme ve konkav maliyetli ulastirma problemleri Hillier, F. S., and G. J. Lieberman. "Introduction to Operations Research, McGraw Hill." New York (2001).
5 Hedef Programlama Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
6 Sebeke modelleri Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
7 Sebeke modelleri Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
8 Ara Sinav
9 Dal sinir Yöntemi Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
10 Dal sinir Yöntemi Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
11 Dinamik Programlama Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
12 Dinamik programlama Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
13 Oyun teorisi Hillier, F. S., and G. J. Lieberman. "Introduction to Operations Research, McGraw Hill." New York (2001).
14 Markov zincirleri Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
15 Markov zincirleri Taha, Hamdy A. Operations research: an introduction. Pearson/Prentice Hall, 2007.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 15 5
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 2 2
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Problemleri tam sayili matematiksel modeller olarak ifade edebilir 4
D.Ö.Ç. 2 Tam sayili matematiksel modelleri çözebilir 4
D.Ö.Ç. 3 Problemleri dinamik programlama ile ifade edip çözebilir 3
D.Ö.Ç. 4 Olaylara oyun teorisi mantigi ile bakip, çözümleyebilir 4
D.Ö.Ç. 5 Stokastik problemleri Markov zincirleri ile ifade edebilir 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20