MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   SAYISAL İŞARET İŞLEME (S. D.)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 1202717 3,00 / 0,00 3,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Seral ÖZŞEN
Koordinator E-mail seral selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç.Dr. Seral ÖZŞEN
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde birçok sinyallerin analog ortamdan alınarak ve dönüştürülerek sayısal ortamda işlenmesi, sayısal işaretleri, sayısal sinyal işleme yöntemlerini ve sayısal işaret işleme sistemlerinin tasarımını öğretmek.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
20 80 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders anlatım ve problem çözümü
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Analog ve sayısal işaret işleme yöntemleri Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
2 Temel sinyallerin ve sistemlerin tanımı ve özellikleri Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
3 Sürekli zaman ve ayrık zaman sinyalleri ve sistemleri Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
4 Ayrık zamanda konvolüsyon ve uygulamaları Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
5 Lineer zamanla değişmeyen sistemler Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
6 Fark eşitlikleriyle tanımlanan sistemler Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
7 Fark eşitlikleriyle tanımlanan sistemlerin zaman domeni uygulamaları Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
8 Ayrık zaman sistemlerin zaman domeninde analizi ve çözümü Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
9 Ayrık Fourier dönüşümü ve analizi Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
10 Ara Sınav
11 Örnekleme Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
12 Sayısal işaretin örneklerinden sinyal üretimi Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
13 z-dönüşümü Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
14 Sinyaller ve sistemlerin z-dönüşümleri ve uygulamaları Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
15 Sayısal filtre tasarımı teknikleri ve uygulamaları Discrete Time Signal Processing, A.V.Oppenheim, R.W. Schafer
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 11 4
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Analog ve sayısal sinyaller hakkında bilgi sahibi olur. Bu sinyallerin matematik modellemesini yapabilir. 4
D.Ö.Ç. 2 2. Ayrık zaman sistemlerini fark denklemleriyle modelleyebilir, çözümlemesini yapabilir. 2
D.Ö.Ç. 3 3. Ayrık sinyali bir sistemle çarpımını gerçekleyebilir. 3
D.Ö.Ç. 4 4. Laplace , Fourier ve z-dönüşümlerini ayrık sinyallere ve sistemlere uygulama becerisini kazanır. 3
D.Ö.Ç. 5 5. Analog sinyallerin örneklenerek sayısala dönüştürülmesinde temel prensipleri öğrenir ve uygular. 3
D.Ö.Ç. 6 6. Gerçek zamanlı bir sistemde nasıl işaret alınır, sayısal olarak işlenir ve tekrar gerçek zamanlı ifade edilerek insanların yararına sunulacağını öğrenir ve uygular. 3
D.Ö.Ç. 7 7. Sayısal sinyallerin filtre edilebilmesini öğrenir, sayısal filtre tasarlama becerisi kazanır. 3
D.Ö.Ç. 8 8. Sayısal İşaret İşlemede elektronik devrelerin tasarım ve kullanım alanlarını araştırır, bu alanların reel piyasada performans ve maliyet etkisini yorumlar. 3
D.Ö.Ç. 9 9. Sayısal İşaret İşlemede yöntem ve araç açısından yenilikleri ve bunlarla ilgili güncel problemleri araştırır ve çözüm için yapılabilecekleri yorumlayabilir. 3
D.Ö.Ç. 10 10. Öğrendiklerini daha büyük bir sürecin küçük bir parçasına uygulayabilme becerisi kazanır. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20