MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   OYUN PROGRAMLAMA (SEÇMELİ)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
6 1213669 3 / 0 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Erkan Ülker
Koordinator E-mail eulker selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Prof.Dr. Erkan Ülker
Yardımcı Öğretim Elemanları
Görevlendirilen Arş.Gör.
Dersin Amacı Bu ders, bilgisayar bilimlerinde güncel bir konu olan oyun tasarım ve programlamasına giriş niteliğindedir. Ders içerisinde oyun programlama bilgisayar grafikleri, insan-bilgisayar etkileşimi, bilgisayar ağları ve yapay zekâ gibi temel perspektiflerden incelenir. Derste öğrencilerin bir oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirmesi hedeflenmektedir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 100 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüz yüze anlatım, Ödevler ve genel Proje
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Android işletim sisteminin genel tarihçesi ve günümüzdeki önemi Ders notu
2 Android oyun geliştirme ve programlama araçlarının genel tanıtımı Ders notu
3 Programlama ortamının hazırlanması Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
4 Angengine oyun motorunun temelleri Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
5 İki boyutlu temel geometrik şekillerin çizilmesi Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
6 Sprite nesnesi ve özellikleri Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
7 Update sistemi Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
8 Ara Sınav
9 Animasyon oluşturma Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
10 Fizik motorunun temelleri Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
11 Fizik nesneleri ve birbirleriyle etkileşimleri Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
12 Dokunmatik ekran kontrolü Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
13 Sensör kullanımı Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
14 Müzik çalma Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
15 Temel yapay zeka kullanımı Android Oyun Programlama / Şeref Akyüz / Dikeyeksen
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : 4 40 4 20
Sunum ve Seminer : - - 2 10
Projeler : - - 1 40
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 60 1 10
Final   - - 1 20
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 6
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 1 8
Ödev : 3 4
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Oyun tasarımının temel kavramlarını açıklayabilme. 4
D.Ö.Ç. 2 Oyun tasarımı ve programlamasında kullanılan 2B/3B grafik kavramlarını açıklayabilme. 4
D.Ö.Ç. 3 Oyun motorlarının temel yapısını ve amaçlarını tanımlayabilme 4
D.Ö.Ç. 4 Farklı oyun motorlarının avantaj ve kısıtlarını tespit edebilme 4
D.Ö.Ç. 5 Oyun geliştirmede giriş/çıkış yönetimini gerçekleştirebilme. 4
D.Ö.Ç. 6 Basit animasyonlar oluşturabilme 4
D.Ö.Ç. 7 Oyunlarda ses ve müzik işlemlerini gerçekleştirebilme. 4
D.Ö.Ç. 8 Bir oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirebilme. 4
D.Ö.Ç. 9 Oyun tasarım ve geliştirme teknolojisindeki trendleri takip edebilme 4
D.Ö.Ç. 10 Takım çalışmasında görev alabilme ve etkili iletişim kurabilme 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20