MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ (SEÇMELİ)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
6 1213661 3 / 0 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Mustafa Servet Kıran
Koordinator E-mail mskiran selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç.Dr. Mustafa Servet Kıran
Yardımcı Öğretim Elemanları
Görevlendirilen Arş.Gör.
Dersin Amacı Bilgisayar mühendisliği öğrencilerine insan merkezli bilişim sistemleri tasarlama kabiliyeti kazandırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
20 80 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders anlatımı ve ödev verme
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 İnsan Bilgisayar Etkileşiminin (İBE) tanımı, geçmişi, önemi ve ana bileşenleri Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
2 İBEnin fiziksel ve felsefi boyutu Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
3 İBEnin bilişsel boyutu Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
4 İBE tasarım temelleri, yazılım sürecinde İBE Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
5 İBEde tasarım kuralları Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
6 Evrensel Tasarım ve Kullanıcı Desteği Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
7 İBEde kullanılan modellemeler (Kavramsal modeller, İletişim ve işbirliği modelleri) Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
8 İBEde kullanılan modellemeler (Sistem modelleri, Zengin Etkileşimli Modelleme) Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
9 İBEde kullanılabilirlik kavramı, yararları ve bileşenleri Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
10 Kullanılabilirlik testleri Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
11 Kullanılabilirlik çalışmaları sırasında izlenmesi gereken adımlar Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
12 Göz hareketlerini takip sistemi (Eye Tracker) ve uygulama örnekleri Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
13 Web sayfaları için etkinlik analizi Dix et al., Human-Computer Interaction, Pearson-Prentice Hall, 2004
14 Genel değerlendirme ve eksikliklerin giderilmesi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : 1 20
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   1 40
Final   1 40
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : 0 0
Derse Özgü Staj : 0 0
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 0 0
Arazi Çalışmaları : 0 0
Vaka Çalışmaları : 0 0
Projeler : 0 0
Ödev : 0 0
Küçük Sınavlar : 0 0
Ara Sınav : 1 20
Final : 1 30
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 İnsan-bilgisayar etkileşim (İBE) tasarım kavramlarının anlaşılması 4
D.Ö.Ç. 2 Kullanılabilir teknolojiler tasarlama yöntemlerinin öğrenilmesi 3
D.Ö.Ç. 3 Arayüz tasarım stratejilerinin öğrenilmesi 3
D.Ö.Ç. 4 Tasarlanan İBE uygulamalarının değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20