MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Adı   BİLGİSAYARLA GRAFİK İŞLEMEYE GİRİŞ (SEÇMELİ)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
5 1213560 3 / 0 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Erkan Ülker
Koordinator E-mail eulker selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Prof.Dr. Erkan Ülker
Yardımcı Öğretim Elemanları
Görevlendirilen Arş.Gör.
Dersin Amacı Bu ders kapsamında bilgisayar grafiğinin temellerini oluşturan algoritmalar OpenGL uygulamaları ile incelenmektedir. 2D ve 3D grafik teknikleri incelenirken, farklı şekil ve cisimlerin betimlenmesi ve modellenmesi, aydınlatma, gölgeleme, görsel giydirme ve doku kaplaması özelikleri de dersin kapsamı içerisindedir. Örnekler pek çok bilgisayar sisteminde yaygın olarak kullanılan OpenGL komutları ile incelenmektedir. Böylece OpenGL paketinin sağladığı aygıttan bağımsız fonksiyonlar kullanılarak, C++ gibi genel amaçlı bir programlama dilinde yazılmış bir program ile, çok çeşitli grafik görüntüler oluşturulabilmektedir
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 100 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüz yüze anlatım Ödevler Final Projesi
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Bilgisayar Grafiklerine Giriş
2 İki boyutlu temel algoritmalar (Doğru, çember ve elips çizme)
3 Alan Doldurma (Scan-line polygon, boundary, flood-fill)
4 2 ve 3 boyutlu geometrik dönüşümler, koordinat sistemleri arasındaki dönüşümler, Afin dönüşümleri
5 2 ve 3 boyutlu geometrik dönüşümlere devam, koordinat sistemleri arasındaki dönüşümler, Afin dönüşümleri
6 2 boyutlu görüntüleme
7 3 boyutlu görüntüleme (pipeline görüntüleme, izdüşüm, görüntüleme parametreleri)
8 Ara sınav
9 3 boyutlu görüntüleme (görüntüleme dönüşümü, kırpma, seçme)
10 Dokulama
11 Nesne temsillerine giriş
12 3 boyutlu nesne temsilleri (poligon yüzeyler, eğrisel eğri ve yüzeyler, bezier ve spline eğri ve yüzeyler)
13 Görünür yüzey tespit algoritmaları Renk Modelleri ve Renk Uygulamaları.
14 Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri.
15 Bilgisayar animasyonu
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : 4 10
Sunum ve Seminer : 1 10
Projeler : 1 30
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   1 20
Final   1 30
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 1
Sunum ve Seminer Hazırlama : 4 5
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 1 18
Ödev : 4 5
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 4
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Öğrencilerin üç boyutlu bilgisayar grafikleri kavramlarını ve kullanıcı arayüzlerini öğrenmesini ve ileri görüntüleme tekniklerini etkin olarak kullanabilmesini sağlamak. 4
D.Ö.Ç. 2 Öğrencilere ileri grafik API'lerini (OpenGL, PovRay, JOGL) ve kullanıcı arayüzlerini etkin kullanabilme yeteneğini kazandırmak. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20