MİMARLIK FAKÜLTESİ
ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA
Dersin Adı   Mimarlık Bilgisi
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
3 3503360 2 / 0 2
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Grv. Melda Arca Yalçın
Koordinator E-mail
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Mimarlık disiplini ile ilgili temel bilgi ve kavramların öğretilmesi.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
5 5 10 0 80 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dersin amaç ve kapsamını tanımlama, temel kaynakların verilmesi Dersin tanımlanması ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 Mekan kavramına giriş Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Francis D.K. Ching, İç mekan tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
3 Mekanın fiziksel öğeleri Francis D.K. Ching, İç mekan tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
4 Mekanın antropolojik boyutu Francis D.K. Ching, İç mekan tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
5 İnsan, insanın boyutları ve mimaride insan ölçeği Francis D.K. Ching, İç mekan tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Francis D.K. Ching, Mimarlık, Biçim,Mekan ve DüzenYapı Endüstri Merkezi Yayınları.
6 Mekanın boyutlandırılması, eylem analizi ve eylem alanlarının bulunması Francis D.K. Ching, İç mekan tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
7 Mekan boyutlarınınn bulunması ile ilgili problem çözümü Enis Faik Arcan - Fikret Evci, Mimari Tasarıma Yaklaşım Bina Bilgisi Çalışmaları, Tasarım Yayın Grubu, 1999
8 Mekansal düzenleme ilkeleri, şematik anlatımlar Francis D.K. Ching, Mimarlık, Biçim,Mekan ve DüzenYapı Endüstri Merkezi Yayınları
9 Taşıyıcı sistemler Alfred Meistermann, Taşıyıcı Sistemler, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Francis D.K., Ching, Çizimlerle Taşıyıcı Sistemler, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
10 Form, mekan ve strüktür Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
11 Ara sınav
12 Tarihi üsluplar: antik dönem (mısır, eski Yunan ve Roma) Emily, Cole, A concise history of Architectural Styles, A&C Black, London.
13 Tarihi üsluplar: ortaça (Avrupa) ve klasik dönem Emily, Cole, A concise history of Architectural Styles, A&C Black, London.
14 Beylikler dönemi, Selçuklu ve Osmanlı mimarisi Oktay Aslanapa, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi
15 Modern Mimari akımlar: neoklasik dönem, tarihselcilik, art nouveau, neo plastisizm, rasyonalizm, fütürizm, pürizm, postmodernizm, dekonstrüktivizm David McManus , Modern Architecture A-Z, Tashen, London, Emily, Cole, A concise history of Architectural Styles, A&C Black, London.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - 1 60
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - - -
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 6
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 1 6
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : - -
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Mekan kavramının çok yönlülüğü konusunda bilgi sahibi olur. 4
D.Ö.Ç. 2 Eylem analizi yapar ve eylem alanlarının büyüklüklerini belirler. 3
D.Ö.Ç. 3 Mekan ve insan ölçeği arasındaki ilişkiyi öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 4 Mekan, form ve taşıyıcı sistemler arasında var olan ilişkiyi kavrar. 3
D.Ö.Ç. 5 Mimaride insan ölçeği konusunda bilgi sahibi olur. 4
D.Ö.Ç. 6 Mimari ve kentsel mekanları kravrar ve bunlar üzerinden okumalar yapar. 4
D.Ö.Ç. 7 Mimari ve kentsel tasarım ölçekleri arasında var olan bağı kavrar. 4
D.Ö.Ç. 8 Kavramsal mekan konusunda farkındalık kazanır. 3
D.Ö.Ç. 9 Tarihi üslup ve modern mimari akımlar konusunda genel kültür sahibi olur. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20