MİMARLIK FAKÜLTESİ
MİMARLIK
Dersin Adı   Koruma Düşüncesini.Geişimi.ve Yasal Boyutu
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
8 3501859 2 / 0 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. A. Deniz OKTAÇ BEYCAN
Koordinator E-mail deniz selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yrd.Doç.Dr. A. Deniz OKTAÇ BEYCAN
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Dünyada ve Türkiyede Koruma düşüncesinin gelişim tarihi irdelenerek korumanın yasal gelişimi ve korumanın günümüzdeki durumu öğrencilere aktarılacaktır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 40 0 60 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders literatür tarama, sözlü anlatım, ödev ile verilen konunu araştırılması ve derste sunulması tekniklerine dayanır.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dersin tanıtılması ve konuların pallaşımı
2 Koruma anlayışının ilk dönem gelişimi Erder, Cevat, 1975, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara
3 Koruma anlayışının Mısır ve Mezopotamyadaki gelişimi Erder, Cevat, 1975, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara
4 Koruma anlayışınını Hitit, Asur, Babil dönemlerinde Gelişimi Erder, Cevat, 1975, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara
5 Koruma analayışının Yunan döneminde gelişimi Erder, Cevat, 1975, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara
6 Koruma anlayışının Roma dönemindeki gelişimi ve yasaları Erder, Cevat, 1975, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara
7 Koruma anlayışında Rönesans sonrası gelişim Akın, Nur,1988,?Türkiyede Tarihi Çevre Koruma, Örnekler, Sorunlar?,Mimarlık,sa..88/2(288),Ankara s.40
8 Koruma anlayışı ve yasalarınI. Dünya Savaşından sonraki gelişimi Akın, Nur,1988,?Türkiyede Tarihi Çevre Koruma, Örnekler, Sorunlar?,Mimarlık,sa..88/2(288),Ankara s.40
9 Koruma Anlayışının Ülkemizdeki Gelişiim -Osmanlı Dönemi Akın, Nur,1988,?Türkiyede Tarihi Çevre Koruma, Örnekler, Sorunlar?,Mimarlık,sa..88/2(288),Ankara s.40
10 Koruma Anlayışının ülkemizdeki Gelişimi-Cumhuriyet Dönemi Akın, Nur,1988,?Türkiyede Tarihi Çevre Koruma, Örnekler, Sorunlar?,Mimarlık,sa..88/2(288),Ankara s.40
11 Ara sınav
12 Örnek Uygulamalar Akın, Nur,1988,?Türkiyede Tarihi Çevre Koruma, Örnekler, Sorunlar?,Mimarlık,sa..88/2(288),Ankara s.40
13 Örnek uygulamalar
14 Koruma yaşasaları ve terimlerinin irdelenmesi Akın, Nur,1988,?Türkiyede Tarihi Çevre Koruma, Örnekler, Sorunlar?,Mimarlık,sa..88/2(288),Ankara s.40
15 Final sınavı
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 5 11
Sunum ve Seminer Hazırlama : 1 16
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 11
Final : 1 10
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Korumanın tarihini ve gelişim sürecinini öğrenerek bu bilgiyi toplumsal yaşam kalitesini arttırıcı bir etken olarak kullanma becerisini kazanır. 4
D.Ö.Ç. 2 Korumacılığın tarihi öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 3 Gününüzde dünyada ve Türkiyede korumacılığın durumunu anlar ve yapılan uygulamalara eleştirel gözle bakmayı öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 4 Koruma yasalarının tariihinin yanı sıra korumanın ne şekilde olması gerektiğini öğrenir. 4
D.Ö.Ç. 5 Verilen ödevlerle araştırma, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisi kazanır. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20