MİMARLIK FAKÜLTESİ
MİMARLIK
Dersin Adı   Kırsal Yerleşmeler ve Köy Mimarisi
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 3501758 2 / 0 3
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr.Bilgehan YILMAZ ÇAKMAK
Koordinator E-mail cakmakbilgehan gmail.com
Öğretim Elemanı
YRd.Doç.Dr.Bilgehan YILMAZ ÇAKMAK
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Yerleşme ve kırsal yerleşme kavramlarını tanımlamak ve geleneksel konut dokusu ve plan tipolojilerini öğrenmek. Bunun yanısıra geleneksel Türk evi ve Türk kültürünü sanatsal çalışmalarla pekiştirmek. Sokak dokusu, plan şeması, iç mekan donatı elemanları hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 70 0 0 30 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders, kolay anlaşılabilir olması açısından teorik bilgilerin görsel materyallerle desteklenerek sunu haline getirilmesi ve derste sunulması şeklinde anlatılmaktadır. Farklı geleneksel konut tipolojilerine ait örnekler power point sunusu halinde derslerde sunulmaktadır. Ayrıca teorik bilginin desteklenmesi amacıyla kavramsal makaleler ve güncel yazılar verilerek okunması sağlanmaktadır. Sonuç ürün olarak, belirli bir alan çalışması içerisinde bir konutun detaylı analizinin yapılması istenmektedir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Yerleşme tanımı ve türleri Küçükerman, Ö. (1985). Kendi Mekanının Arayışı İçinde Türk Evi (2. Baskı). İstanbul. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu.
2 Kırsal ve kentsel yerleşme türleri, alan analizleri Eldem, S.H. (1968). Türk Evi Plan Tipleri (2.Baskı). İstanbul. İTÜ. Mimarlık Fakültesi Yayınları.
3 Konut Kültürü ve biçimlenmesi Bektaş, C. (1996). Türk Evi. İstanbul. Yapı Kredi Yayınları.
4 Kırsal konut ve çevresel faktörlere göre biçimleniş ilkeleri Bilgehan YILMAZ ÇAKMAK,Kültürel Mirasın Korunması Bağlamında Bir Yeniden Kullanım Örneği, Hamdi Gültepe Evi, ARTIUM dergisi Vol 1, No1
5 Kırsal konut ve çevresel faktörlere göre biçimleniş ilkeleri Bilgehan YILMAZ ÇAKMAK, ?Kırsaldan Kente Göç Sürecinde Mekansal Değişim?, Çizgi Kitabevi Yayınları, ISBN: 978-605-4451-69-2, 151 syf. Konya, Eylül 2011
6 Orta Anadolu konut yerleşimi
7 Karadeniz bölgesi konut yerleşimi
8 Ege bölgesi konut yerleşimi
9 Kütahya evleri örneğinde -kültür mekan ilişkisi
10 Vize haftası
11 geleneksel konut dokusu üzerine sanatsal çalışmalar (Rölyef, el sanatları, kolaj...vb tanıtılması)
12 Geleneksel kırsal yerleşmlerde sanatsal çalışmalar
13 Geleneksel kırsal yerleşmlerde sanatsal çalışmalar
14 Geleneksel kırsal yerleşmlerde sanatsal çalışmalar
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : 2 20 - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 20 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 1
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 5 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 5
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 4 3
Arazi Çalışmaları : 2 4
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 4 2
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 10
Final : 1 20
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Geleneksel Türk evinin yerleşim ve plan şeması hakkında bilgi sahibi olur. 4
D.Ö.Ç. 2 Konut kültür ve mekan ilişkisini irdeleme ve güncel yaşamda kullanma becerisini elde eder. 3
D.Ö.Ç. 3 Yeniden kullanım kavramını öğrenir ve yeniden kullanılan tarihi konutların güncel kullanımı ile arasındaki farkı analiz etme becerisi kazanır. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20