İLETİŞİM FAKÜLTESİ
GAZETECİLİK
Dersin Adı   AKADEMİK YABANCI DİL
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
7 0901724 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili İngilizce
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü YRD. DOÇ. DR. NUR GÖRKEMLİ
Koordinator E-mail ngorkemli selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
YRD. DOÇ. DR. NUR GÖRKEMLİ
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Akademik çalışma yapmak isteyen öğrencilere, bu çalışmaları sürecinde ihtiyaç duyacakları İngilizce altyapıyı oluşturmak, öğrencilerin akademik hayatta gereksinim duyabilecekleri yabancı makale, kitap bölümleri, haberleri ve yazışmaları anlamaya, yazmaya ve çeviri yapmaya yönelik becerileri kazandırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Akademik yazıma giriş John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
2 Uygun kaynakların bulunması John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
3 İntihalden kaçınma John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
4 Kaynaklarda ana noktaların bulunması ve not alma John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
5 Referans gösterme, alıntı yapma John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
6 Özet çıkarma ve yeniden ifade etme John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
7 Kaynakların birleştirilmesi John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
8 Paragraf organizasyonu John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
9 Giriş ve sonuç bölümleri John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
10 Çalışmanın gözden geçirilmesi John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
11 Kısaltmalar John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
12 Makaleler John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
13 Resmi yazışmalar John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
14 Raporlar John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
15 Anketler John Trzeciak ve S.E. Mackay, Study Ss for Academic Writing, Phonenix ELT, Prentice Hall, McMillan, 1994 Stephen Bailey, Academic Writing for International Students, Third Edition, 2011 Ketih Johnson, Communicate in Writing, A Functional Approach to Writing through reading comprehension, Longman, 1985
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 8 2
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 2
Final : 1 2
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 4. Akademik hayatta kullanılacak terminolojiyi bilir 3
D.Ö.Ç. 2 1. Akademik araştırma yapma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur 3
D.Ö.Ç. 3 3. Araştırma makalelerini incelemeyi öğrenir 3
D.Ö.Ç. 4 2. Akademik makale hazırlama ve veri toplama hakkında bilgi sahibi olur 3
D.Ö.Ç. 5 5. Çeviri yapabilir 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20