İLETİŞİM FAKÜLTESİ
GAZETECİLİK
Dersin Adı   KLAVYE
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
1 0901113 2 / 2 6
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. İbrahim TORUK
Koordinator E-mail itoruk selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Türkçe için geliştirilmiş F dizilişiyle başlayan klavye formatının öğretilmesidir. Parmaklara bakmadan 10 parmak ve oldukça süratli klavyeyi kullanarak elektronik metin yazmak temel amaçtır. Bu formatın bilinmesi başta zamanla yarışılan bir süreç olan haber üretimi aşaması olmak üzere öğrencilere hayatının her alanında zaman kazanma sürecinde büyük bir avantaj sağlayacaktır. Bu konudaki yeterlilik-başarı öğrencilere başka çalışma alanlarda da iş imkanı sağlayabilmektedir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Konular öğretici tarafından başta internet olmak üzere yazılı diğer kaynaklardan yararlanılarak örneklerle anlatılacak ve uygulamalarla gösterilecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dersin amaç ve yöntemi hakkında bilgi verme
2 Ellerin temel duruşu hakkında bilgi ve uygulama çalışması Bilgisayarlarda yüklü ilgili program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
3 Temel duruş sırasındaki harfler üzerinde çalışma Bilgisayarlarda yüklü ilgili program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
4 Temel duruş sırasındaki harfler üzerinde çalışma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
5 Temel duruş sırasındaki harfler üzerinde çalışma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
6 Acemi düzeyinde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
7 Vize sınavı
8 Acemi düzeyinde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
9 Orta düzeyde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
10 Orta düzeyde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
11 Orta düzeyde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
12 İleri düzeyde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
13 İleri düzeyde çalışma dersleri yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
14 orta düzeyde çalışmalar yapma Bilgisayarlarda yüklü program vasıtasıyla her öğrenciye uygulama yaptırma
15 Final sınavı Bilgisayarlarda yüklü sınava yönelik program vasıtasıyla her öğrenciye 5 dakika süreli uygulamalı sınav yapılması
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 15 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 10 4
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 15 3
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 20
Final : 1 30
DERSİN AKTS KREDİSİ 6
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 10 parmak bakmadan süratle yazı yazabilirler. 4
D.Ö.Ç. 2 Gözleriyle, başka bir işle uğraşırken bile hatasız yazı yazabilirler. 4
D.Ö.Ç. 3 Hızlı klavyeyi kullanabilmek öğrencilere, bilmeyen rakiplerine göre daha fazla avantaj (ayrıntıyı yakalama vb) sağlayacaktır. 4
D.Ö.Ç. 4 F formatında Yazma hızı, iki parmak ve bakarak yazmaya göre en az üç kat fazla olacaktır. 4
D.Ö.Ç. 5 Başta sekreterlik olmak üzere dizgicilik, yayıncılık, adliye memurluğu gibi hızlı yazma gerektiren mesleklerde de istihdam alanı sağlayabilirler 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20