İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Dersin Adı   SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
3 0607357 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü DR. ÖĞR. ÜYESİ FAZLI DOĞAN
Koordinator E-mail fdogan selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
DR. ÖĞR. ÜYESİ FAZLI DOĞAN
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilere siyasi düşüncelerin ortaya çıkışları, gelişmeleri ve tarih sahnesinde yarattıkları değişiklikleri öğretmektir.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüzyüze ve interaktif tartışma
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Genel giriş
2 Antik Yunanda siyasi düşüncenin gelişimi-I Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
3 Antik Yunanda siyasi düşüncenin gelişimi-II Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
4 Romada siyasi düşünce ve etkileri Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
5 Ortaçağda Avrupada siyasi düşünce-I Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
6 Ortaçağda Avrupada siyasi düşünce-II Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
7 Modern Dönemin başlangıcı: Machiavelli Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
8 Ara Sınav
9 Toplumsal sözleşmeci düşünürler-I Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
10 Toplumsal sözleşmeci düşünürler-I Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
11 Toplumsal sözleşmeci düşünürler-III Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
12 Modernizm, Ampirizm ve Postmdornizm Ders notları
13 Kant ve Ebedi Barış Ders Notları ve Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
14 Karl Marx ve Marksizm Ders Notları ve Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
15 Genel değerlendirme
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 35
Final : 1 45
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Siyaset, siyasi iktidar gibi siyasi düşünceler tarihi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. 4
D.Ö.Ç. 2 Eski Yunandan itibaren siyasi düşüncenin gelişimine katkıda bulanan düşünürler ve eserleri hakkında temel bilgi sahibi olabilme 4
D.Ö.Ç. 3 Siyasi iktidarın kökeni, amacı, işlevi, devlet-toplum-birey ilişkisi vb. konuları detaylı ve bilimsel biçimde ifade edebilme. 4
D.Ö.Ç. 4 Geçmişten bugüne siyasi düşüncenin gelişimini kavrama. 4
D.Ö.Ç. 5 Siyasi düşünceleri günümüz sorunlarının çözümünde teorik olarak kullanabilme. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20