İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
Dersin Adı   INTERNATİONAL MARKETİNG
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 0612704 3 / 0 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili İngilizce
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN ŞAHİN
Koordinator E-mail esenboztassahin gmail.com
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 100 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders yüz yüze yöntem tekniği kullanılarak anlatılacaktır.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Küresel Pazarlamaya Giriş Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
2 Küresel Ekonomik Çevre Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
3 Bölgesel Pazar Özellikleri ve Tercihli Ticaret Anlaşmaları Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
4 Sosyal ve Kültürel Çevre Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
5 Küresel Pazarlamanın Politik, Legal Çevresi Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
6 Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
7 Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma İthalat, İhracat ve Satın alma Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
8 Küresel Pazara Giriş Stratejileri: Lisans, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
9 Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
10 Fiyatlandırma Kararları Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
11 Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
12 Küresel Pazarlama İletişimi Kararları :Satış Promosyon, Kişisel Satış ve Pazarlama İletişimi Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing, Pearson
13 PROJE SUNUMU
14 PROJE SUNUMU
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : 1 10 1 10
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : 1 10 1 10
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : 1 10 1 10
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 70 - -
Final   - - 1 70
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 12 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : 1 5
Projeler : 1 5
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 20
Final : 1 20
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Temel pazarlama kavramlarının küresel çapta değerlendirilmesi
D.Ö.Ç. 2 Pazar bölümlendirme stratejilerinin küresel boyutta anlaşılması
D.Ö.Ç. 3 Değişen küresel pazarlama çevresinde konumlandırma ve rekabet avantajı yaratmanın öneminin kavranması
D.Ö.Ç. 4 Küresel pazarlama çevresi öğelerinin tanımlanması
D.Ö.Ç. 5 Küresel bilgi sistemlerinin tanınması
D.Ö.Ç. 6 Küresel pazara giriş stratejilerinin öğrenilmesi
D.Ö.Ç. 7 Pazarlama karması öğelerinin uluslar arası içerikte ele alınması
D.Ö.Ç. 8 İthalat, ihracat ve tedarik sistemlerinin tanınması
D.Ö.Ç. 9 Küresel pazarlama kanallarının incelenmesi
D.Ö.Ç. 10 Küresel pazarlama iletişim stratejilerinin irdelenerek anlaşılması
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20