İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
Dersin Adı   TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ARAÇ VE TEKNİKLERİ
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 0603755 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mahmut TEKİN
Koordinator E-mail mahtekin selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Prof.Dr. Mahmut Tekin
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Kalite Kavramı, Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi (TKY), ISO 9000 Standartları, TKY ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi, TKY Uygulaması, TKY'nin Geleceği ve Türkiye'de TKY Uygulaması'nda Karşılaşılan Sorun Ve Çözüm Önerileri İle İlgili Açıklayıcı Bilgiler Sunmaktır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
10 0 90 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Güncel Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarıyla ilgilişirket örnekleri, uygulamalar, sunumlar ve ders kitapları aracılığıyla gerçekleştirilen pratik ve uygulamalı ders yöntem ve teknikleri kullanılır.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Toplam Kalite Yönetimi'ne giriş ve tanıtım dersi Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
2 Kalite Kavramı, Standardizasyon 1.yarı,Altı Sigma Giriş Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
3 Hizmet Kalitesi,Standardizasyon 2.yarı,Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
4 Kalite Yönetimi (1.yarı),Kalite ve Kalite Kavramları(Kalite Maliyetleri ve Riskleri),Toplam Kalite Yönetimi ve Altı Sigma İlişkisi, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
5 Kalite Yönetimi (2.yarı), Kalite ve Kalite Kavramları(Kalite Güvencenin Yararları),Altı Sigma Nedir? Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
6 Kalite Yönetimi (3.yarı), Kalite ve Kalite Kavramları(Kalite Kontrol Kavramı),Altı Sigma'nın Faydaları, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
7 7. Toplam Kalite Yönetimi (1.yarı),Kalite Güvencesi,(TS-EN-ISO 9000:2000 Serisi Standartlar),Altı Sigma'nın Organizasyon Yapısı ve Temel Aşamaları, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
8 Ara Sınav
9 Toplam Kalite Yönetimi (2.yarı), Kalite Güvencesi,( TS-EN-ISO 9004:2000 Serisi Standartlar) ,Altı Sigma İlkeleri, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
10 Toplam Kalite Yönetimi ve İnsan Kaynakları, Kalite Güvencesi(TS-EN-ISO 19011 Standartları),Dünya'da ve Ülkemizde Başarılı Altı Sigma Uygulamaları, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
11 Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Standartları (1.yarı), Kalite Güvencesi(TS-EN-ISO 14001), 3M'de Altı Sigma Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
12 Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Standartları (2.yarı), Kalite Güvencesi,( TS-EN-ISO 22000 HACCP),Aselsan'da Altı Sigma, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
13 Türkiye'de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları (1.yarı), Kalite Güvencesi,( TS-EN-ISO 18001,CE),Borusan'da Altı Sigma, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
14 Türkiyede Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları (2.yarı) Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
15 Mesleki Standartlar Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut Tekin, Konya, 2012
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 6
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : 1 12
Projeler : 1 21
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 15
Final : 1 20
DERSİN AKTS KREDİSİ 5
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 TKYnin teorik bilgilerini uygulama dökebilecek donanımlara sahip olunur. 4
D.Ö.Ç. 2 Süreç Yönetimi öğrenilir. 4
D.Ö.Ç. 3 Müşteri odaklı düşünme yeteneği kazanılır. 4
D.Ö.Ç. 4 Kalite Güvence sistemlerini uygulayabilecek yeterliliğe ulaşılır. 4
D.Ö.Ç. 5 Sorun çözme yetisine sahip olunur. 4
D.Ö.Ç. 6 Karar vermede gerçekçi yaklaşımın elde edilir. 4
D.Ö.Ç. 7 Kalite ve standardizasyon arasındaki ilişki anlaşılır. 4
D.Ö.Ç. 8 6 Sigma konusunda yeterli bilginin elde edilir. 4
D.Ö.Ç. 9 ISO 9000 kalite standartları hakkında yeterli bilgi elde edilir. 4
D.Ö.Ç. 10 Kalite çemberlerinin yeri ve öneminin kavranır. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20