GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GRAFİK
Dersin Adı   MASAÜSTÜ YAYINCILIK
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
6 2406612 2,00 / 1,00 7,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Ali Atıf POLAT
Koordinator E-mail aapolat selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Grafik tasarımcının masaüstü yayıncılık araç-gereçlerinin en son teknolojilerine hakim olacak uygulayabilme yetisini kazandırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 20 20 20 40 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Teorik Anlatım, soru, cevap, örneklem ve uygulamalar
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Grafik Tasarımın oluşum ve üretiminin elektronik ortamda ve dışında izlediği yollar BECER, E., (2008). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. ŞİMŞEK, M. Şerif ve ÖGE, H. Serdar (2007). Stratejik ve Uluslararası Boyutları ile İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Gazi Kitapevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri. RIES, Al ve RIES Laura (2000). Marka Yaratmanın 22 Kuralı (Çeviren: Atakan Özdemir). Ankara: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
2 Bilgisayar öncesi çalışmalar POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
3 Sayfa rehber çizgilerinin ve görüntü arşivinin oluşturulması POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
4 Vektörel ve piksel esaslı programlar, teknik özellikleri, öğrenmeyi öğrenme... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
5 Corel ve Adobe Programları temel özellikleri, pratik kullanımları... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
6 Corel ve Adobe Programları temel özellikleri, pratik kullanımları... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
7 Corel ve Adobe Programları temel özellikleri, pratik kullanımları... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
8 Sektör beklentileri ve tasarımcılar... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
9 Proje özetinin (brief) verilmesi. POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
10 Ara Değerlendirme
11 İlk fikirlerin tartışılması. Mecralar için taslak hazırlıkları... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
12 Taslakların incelenmesi, genel yorumlar ve öneriler... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
13 Projenin sunumları ve üretim teknikleri üzerine denemeler... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
14 Teknik gezi (matbaa)... POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri.
15 Teknik gezi (açıkhava üretim/dijital baskı) BECER, E., (2008). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. POLAT, Ali Atıf (2013). Reklam Grafiği. Konya: Zoom Yayınevi. ŞİMŞEK, M. Şerif ve ÖGE, H. Serdar (2007). Stratejik ve Uluslararası Boyutları ile İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Gazi Kitapevi. YANIK, Hayri (2008). Masaüstü Yayıncılık, (2. Baskı). İstanbul: Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri. RIES, Al ve RIES Laura (2000). Marka Yaratmanın 22 Kuralı (Çeviren: Atakan Özdemir). Ankara: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 12 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : 1 10
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 6 10
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 6 10
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 7
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Masaüstü yayıncılık, baskı hazırlığı, baskı üretim tekniklerini bilir. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20