GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI
Dersin Adı   YAZMA ESER PATOLOJİSİ
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 2401747 2,00 / 0,00 2,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr.Ali Fuat BAYSAL
Koordinator E-mail afbaysal gmail.com
Öğretim Elemanı
Öğr. Gör. Bekir ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Kültür ve tarih hazinesinin bir bölümünü teşkil eden mukavva, kağıt ve deri üzerine yazılmış el yazması eserler tanıtılıp koruma (konservasyon) metotları anlatılır. Hastalık yapan etkenler fiziksel, kimyasal (asidite) ve biyolojik (mikro organizmalar) faktörler tanıtılır. Biyolojik, kimyasal ve fiziksel hastalıklar teşhis edilir, tedavi yöntemleri laboratuar ortamında uygulamalı olarak öğretilir. Bir sonraki aşamada malzemenin cinsine göre restorasyon çalışmaları yaptırılır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüzyüze ve Atölye çalışması
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Genel açıklamalar, derse giriş, yazma eser terminolojileri.
2 Restorasyon, koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli,
3 Yazma eser restorasyonun ilkeleri.
4 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar
5 Bozulmaya neden olan unsurlar.Biyolojik etkenler, kimyasal etkenler, fiziksel etkenler, çevresel ve insan kaynaklı etkenler.
6 Onarım uygulamaları.Belgeleme, sayfa numaralarının verilmesi, eserin fotoğraflanması, rapor hazırlama
7 Restorasyon Teknikleri. Sağlamlaştırma, Bütünleme, Yenileme, Restorasyon Teknikleri, Japon kağıdı ile onarım,Kurt yeniklerini doldurma
8 Aktif koruma.
9 Koruma (Konservasyon)uygulamaları. Pasif (koruyucu) koruma
10 Temizleme. Fırça ile kuru temizleme,silgi ile sayfaların temizlenmesi,Etil alkol ile sayfaların temizlenmesi.
11 Sayfaların forma haline getirilmesi.
12 Deri tıraşlanması ile ilgili uygulamalar.
13 Su sistemi ile çalışan restorasyon makinesinin tanıtılması
14 Çalışmanın teslim alınması ve değerlendirme.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları :
Devam/Katılım :
Uygulamalı Sınav :
Derse Özgü Staj :
Küçük Sınav :
Ödev :
Sunum ve Seminer :
Projeler :
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları :
Vaka Çalışmaları :
Arazi Çalışmaları :
Klinik Çalışmaları :
Diğer Çalışmaları :
Ara Sınav  
Final  
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 5 4
Sunum ve Seminer Hazırlama : 0 0
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 6
Final : 1 6
DERSİN AKTS KREDİSİ 2
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel, sanatsal, kültürel gelişmeler ışığında bilime ve sanata farklı bakış açıları kazanabilme, 4
D.Ö.Ç. 2 Yazma Eser patolojisini benimsemiş, paylaşımcı, katılımcı, özverili, geçmişten gelen birikimle modern imkânları birleştirebilme, 4
D.Ö.Ç. 3 Atılımcı, çok yönlü, tutarlı, istikrarlı, araştırmacı ruha sahip olabilme, 4
D.Ö.Ç. 4 Ortaya koyduğu eserlerini özgün bir yaklaşımla sunabilme, 4
D.Ö.Ç. 5 Geleneksel sanat yöntemlerini yaşatacak şekilde gelecek kuşaklara aktarabilme, 4
D.Ö.Ç. 6 Yüzyüze ve Atölye çalışması 4
D.Ö.Ç. 7 Kültür ve tarih hazinesinin bilgilerine sahip olabilir
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20