GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI
Dersin Adı   TASARIM İLKELERİ-III
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
5 2401542 1 / 2 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Şennur ATALAY
Koordinator E-mail sennuratalay yahoo.com
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı 1.Tasarımın amacı hakkında bilgi verilecektir, 2.Nokta öğesi ile geometrik form tasarımı yaptırmak, 3.Çizgi öğesi ile geometrik form tasarımı yaptırmak, 4.Nokta ve çizgi öğesi ile geometrik form tasarımı yaptırmak, 5.Ölçü zıtlıklarından yararlanarak geometrik form tasarımı yaptırmak, 6.Doku ve leke dengesinden yararlanarak geometrik form tasarımı yaptırmak, 7.Dönem başından itibaren çalışılan bütün konuları içeren yüzey tasarımı yaptırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 10 0 90 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Tasarımın amacı hakkında bilgi verilmesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
2 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında nokta öğesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
3 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında nokta öğesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
4 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında çizgi öğesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
5 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında çizgi öğesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
6 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında nokta ve çizgi öğesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
7 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında nokta ve çizgi öğesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
8 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında ölçü zıtlıkları ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
9 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında ölçü zıtlıkları ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
10 Vize
11 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında doku ve leke dengesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
12 Geometrik formlardan oluşan yüzey tasarımında doku ve leke dengesi ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
13 Dönemin başından itibaren çalışılan bütün konuları içeren bir yüzey tasarımı yapılması ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
14 Dönemin başından itibaren çalışılan bütün konuları içeren bir yüzey tasarımı yapılması ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
15 Dönemin başından itibaren çalışılan bütün konuları içeren bir yüzey tasarımı yapılması ATALAYER, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. GÖKAYDIN, Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,1998. ÇELLEK, Tülay,Temel Sanat Eğitimi- Temel Tasarım, İstanbul, 2003.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 12 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : 3 2
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 12 3
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Tasarımın amacı hakkında bilgi verebilir. 3
D.Ö.Ç. 2 2. Nokta öğesi ile geometrik form tasarımı yapabilir. 3
D.Ö.Ç. 3 3. Çizgi öğesi ile geometrik form tasarımı yapabilir. 3
D.Ö.Ç. 4 4. Nokta ve çizgi öğesi ile geometrik form tasarımı yapabilir. 3
D.Ö.Ç. 5 5.Ölçü zıtlıklarından yararlanarak geometrik form tasarımı yapabilir, 3
D.Ö.Ç. 6 6.Doku ve leke dengesinden yararlanarak geometrik form tasarımı yapabilir 3
D.Ö.Ç. 7 7.Dönem başından itibaren çalışılan bütün konuları içeren yüzey tasarımı yapabilir 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20