GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI
Dersin Adı   TASARIM İLKELERİ-I
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
3 2401342 1,00 / 2,00 3,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Arzu TOZLU
Koordinator E-mail tozluu hotmail.com
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı 1. Tasarım hakkında bilgi vermek, 2. Nokta öğesinden yararlanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 3. Çizgi öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 4. Nokta ve çizgi öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 5. Yön kavramından faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 6. Hareket kavramını hissettirecek yüzey tasarımı yaptırmak, 7. Aralık ( aynı-farklı-aralıksız ) öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 8. Belli ölçülerdeki modülleri kullanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 9. Doku algısını arttıracak çeşitli hayvan dokuları çalıştırmak, 10. Doku algısını arttıracak çeşitli bitki dokuları çalıştırmak, 11. Çalışması yapılan bütün konuları içeren yüzey tasarımı yaptırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 10 0 90 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Uygulama
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Tasarım hakkında genel bilgi, sanat ekollerinin tasarıma etkileri, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
2 29.7x42cm. lik alana nokta öğesini kullanarak kara kalem yüzeyt asarımı ( büyük-küçük, açık-koyu, uzak-yakın vb.) Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
3 29.7x42cm. lik alana çizgi öğesini kullanarak kara kalem yüzey tasarımı ( büyük-küçük, açık-koyu, uzak-yakın vb.) Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
4 29.7x42cm. lik alana nokta ve çizgi öğesini kullanarak karakalem yüzey tasarımı, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
5 29.7x42cm. lik alanda yön algısı yaratacak karakalem yüzey tasarımı, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
6 29.7x42cm. lik alanda hareket algısı yaratacak karakalem yüzey tasarımı, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
7 29.7x42cm. lik alanda aralık hissini uyandıracak karakalem yüzey tasarımı Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
8 Konu devamı Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
9 29.7x42cm. lik alanda karakalem modül tasarımı ( görsel yanılgı ), Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
10 Vize Haftası
11 29.7x42cm. lik alana karakalem hayvan dokusu çalışmaları, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
12 29.7x42cm. lik alana karakalem bitki dokusu çalışmaları, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
13 29.7x42cm. lik alana cam, metal, taş, ahşap, kumaş, plastik gibi farklı maddelerin karakalem doku çalışmaları, Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
14 29.7x42cm. lik alana sene başımdan itibaren yapılan çalışmalarım birleşimini kapsayacak karakalem yüzey tasarımı. Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
15 29.7x42cm. lik alana sene başımdan itibaren yapılan çalışmalarım birleşimini kapsayacak karakalem yüzey tasarımı. Temel Sanat Eğitimi Temel Tasarım Tülay Çellek
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 13 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 13 1
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 0
Final : 1 0
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1.Tasarım hakkında bilgi verebilir, 4
D.Ö.Ç. 2 2.Nokta öğesinden yararlanarak yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 3 3.Çizgi öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 4 4.Nokta ve çizgi öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 5 5.Yön kavramından faydalanarak yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 6 6. Hareket kavramını hissettirecek yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 7 7.Aralık ( aynı-farklı-aralıksız ) öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 8 8.Belli ölçülerdeki modülleri kullanarak yüzey tasarımı yapabilir, 4
D.Ö.Ç. 9 9.Doku algısını arttıracak çeşitli hayvan dokuları çalışabilir, 4
D.Ö.Ç. 10 10.Doku algısını arttıracak çeşitli bitki dokuları çalışabilir, 4
D.Ö.Ç. 11 11. Çalışması yapılan bütün konuları içeren yüzey tasarımı yapabilir. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20