GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI
Dersin Adı   Temel Sanat Eğitimi
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
1 2401141 1 / 2 4
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Semih BÜYÜKKOL
Koordinator E-mail sbuyukkol selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç. Dr. Semih BÜYÜKKOL
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Temel Sanat Eğitimi sürecinde bireye yaratıcı yönünü keşfettirerek, izlenimlerini, duygu ve düşüncelerini, tasarım ve imgelerini sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım diline dönüştürebilme yetisi kazandırmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
0 0 10 10 80 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Görsel kaynak destekli (görsel sunumlar, slayt vs...) teorik anlatım, tartışma, soru-cevap, gözlem ve uygulama çalışmaları.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dersin amacı, ders araç-gereç tanıtımı, temel kavramlar bilgisi ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
2 NOKTA-ÇİZGİ İLE GRAFİKSEL DÜZENLEME: Nokta-çizgi özelliklerinden faydalanarak, eskizler ve grafiksel düzenlemelerin hazırlanması ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
3 NOKTA-ÇİZGİ İLE GRAFİKSEL DÜZENLEME: Nokta-çizgi özelliklerinden faydalanarak, eskizler ve grafiksel düzenlemelerin hazırlanması ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
4 OBJE ETÜT ÇALIŞMALARI: Karakalem ile çalışma ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
5 OBJE ETÜT ÇALIŞMALARI: Nokta ile çalışma ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
6 OBJE ETÜT ÇALIŞMALARI: Çizgi ile çalışma ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
7 OBJEDEN KARAKALEM YORUM: Objeden yola çıkarak imgesel yorumlamanın yapılması ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
8 OBJEDEN KARAKALEM YORUM: Objeden yola çıkarak imgesel yorumlamanın yapılması ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
9 OBJENİN GRAFİKSEL YORUMU: Stilizasyon ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
10 OBJENİN GRAFİKSEL YORUMU: Deformasyon ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
11 Piktogram ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
12 Optik Tasarım ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
13 Optik Tasarım ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
14 RENK: Renk hakkında bilgi: Ana-ara renkler, sıcak-soğuk renkler, kontrast renkler, 7 renk kontrast prensibi, rengin psikolojik anlamları v.b., renk tasarım çalışması, skala çalışması ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 3
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 10 3
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 3
Final : 1 3
DERSİN AKTS KREDİSİ 4
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1. Resme dair plastik unsurları keşfeder. 4
D.Ö.Ç. 2 2. Tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4
D.Ö.Ç. 3 3. Resim yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir. 4
D.Ö.Ç. 4 4. Temel sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
D.Ö.Ç. 5 5. Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 4
D.Ö.Ç. 6 6. Zihin gücünü ayrıcalıklı kullanma becerisi edinir. 4
D.Ö.Ç. 7 7. Temel sanat alanındaki sorunları ve kaynakları tespit eder ve çözer. 4
D.Ö.Ç. 8 8. Tasarım yapabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine sahiptir. 4
D.Ö.Ç. 9 9. Sanat ve tasarım alanlarıyla ilgili genel bir vizyon geliştirir. 4
D.Ö.Ç. 10 10. Özgün tasarımlar yapar. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20