FACULTY OF FINE ARTS
TRADITIONAL TURKISH ARTS
TRADITIONAL TURKISH ARTS
Course Name   Basic Art Education
Semester Course Code Theoretical / Practice time ECTS
1 2401141 1 / 2 4
Course Degree Bachelor's degree
Course Language Turkish
Format of Delivery: Face to Face
Course Coordinator Assoc. Prof. Dr. Semih BÜYÜKKOL
Coordinator e-mail sbuyukkol selcuk.edu.tr
Instructors
Doç. Dr. Semih BÜYÜKKOL
Asistant Instructors
Course Objectives Basic Art Education to explore the creative aspects of the individual in the process, impressions, feelings, and thoughts, designs and images on the language of visual expression through arts education to gain the ability to convert.
Basic Sciences Engineering Scinces Social Sciences Educational Sciences Artistic sciences Medical Science Agricultural sciences
0 0 10 10 80 0 0
Course Learning Methods and Techniquies
Aided visual resources (images, presentations, slides, etc ...) theoretical lectures, discussion, question and answer, observation and application studies.
Week Course Content Resource
1 The aim of the course, course presentation equipments, basic concepts of information ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
2 POINT-LINE WITH GRAPHICAL EDIT:Point-line features, utilizing the preparation of sketches and graphical editing. ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
3 POINT-LINE WITH GRAPHICAL EDIT:Point-line features, utilizing the preparation of sketches and graphical editing. ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
4 WORK STUDY OBJECT: Working with to Drawing ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
5 WORK STUDY OBJECT: Point with to work ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
6 WORK STUDY OBJECT: Line with to work ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
7 From OBJECT DRAWING CONCLUSIONS: Based on the imaginative interpretation of objects made ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
8 From OBJECT DRAWING CONCLUSIONS: Based on the imaginative interpretation of objects made ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
9 To interpret graphical objects: Stylization ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
10 To interpret graphical objects:deformation ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
11 pictogram ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
12 Optical design ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
13 Optical design ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
14 Color Information ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994 IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986 AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012 ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998
Assesment Criteria   Mid-term exam Final exam
  Quantity Percentage Quantity Percentage  
Term Studies : - - - -
Attendance / Participation : - - - -
Practical Exam : - - - -
Special Course Exam : - - - -
Quiz : - - - -
Homework : - - - -
Presentations and Seminars : - - - -
Projects : - - - -
Workshop / Laboratory Applications : - - - -
Case studies : - - - -
Field Studies : - - - -
Clinical Studies : - - - -
Other Studies : - - - -
Mid-term exam   1 40 - -
Final exam   - - 1 60
ECTS WORK LOAD TABLE   Number Duration
Course Duration : 14 3
Classroom Work Time : 14 3
Presentations and Seminars : - -
Course Internship : - -
Workshop / Laboratory Applications : - -
Field Studies : - -
Case studies : - -
Projects : - -
Homework : 10 3
Quiz : - -
Mid-term exam : 1 3
Final Exam : 1 3
ECTS 4
No COURSE LEARNING OUTCOMES CONTRIBUTION
D.Ö.Ç. 1 Plastic elements discovers that picture. 4
D.Ö.Ç. 2 Design has the knowledge materials. 4
D.Ö.Ç. 3 Picture has knowledge of methods and techniques. 4
D.Ö.Ç. 4 Basic methods and techniques used in the field of art. 4
D.Ö.Ç. 5 Alone, independently and / or in groups, consistent and productive work. 4
D.Ö.Ç. 6 Our ability to use the power of the mind is privileged. 4
D.Ö.Ç. 7 Basic resources in the arts and identify and solve problems. 4
D.Ö.Ç. 8 Can design and have the ability to use technical equipment is required. 4
D.Ö.Ç. 9 A general vision about art and design develops. 4
D.Ö.Ç. 10 Makes unique designs. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM OUTCOMES AND RELATIONSHIPS MATRIX

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20