GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Dersin Adı   İşletme Yönetimi ve Pazarlama
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
8 2410804 2 / 0 3,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Orhan Dikener
Koordinator E-mail odikener selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Bu ders ile pazarlamanın temel kavramlarıyla birlikte sunulması, rekabet kavramının ve rakip analizinin açıklanması, temel pazarlama yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
50 0 50 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders teorik olarak anlatılacaktır.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Tanışma Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
2 Pazarlama nedir? Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
3 işletme kavramları Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
4 işletme yönetimi Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
5 Pazarlama tarihi ve modern pazarlama Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
6 Stratejik planlama Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
7 Portföy Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
8 Büyüme stratejileri Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
9 Ara Sınav Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
10 Rekabet stratejileri Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
11 Pazara giriş stratejileri Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
12 Pazar bölümleme Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
13 SWOT Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
14 Değerlendirme Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
15 Değerlendirme Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam / Füsun Kocabaş
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 5
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Pazarlama sürecindeki aktörleri tanımlar 3
D.Ö.Ç. 2 Pazarlamayı temel kavramlarıyla ifade eder 3
D.Ö.Ç. 3 Küresel, yerel ve glokal pazarlama uygulamalarını örneklendirir 3
D.Ö.Ç. 4 SWOT analizini temel düzeyde uygular 3
D.Ö.Ç. 5 Rakip ve rekabet kavramlarını açıklar 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20