GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Dersin Adı   Deneysel Stüdyo (Seçmeli)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
7 2410753 1 / 2 3,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. İlham ENVEROĞLU
Koordinator E-mail ienveroglu selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç. Dr. İlham ENVEROĞLU
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Farklı Materyal ve malzemelerin karışımından doğan yeni sentezlere ulaşmak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
70 0 20 10 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders uygulama ve anlatım ile geçer. Öğrencilerden bazı haftalarda ders sonu ödevler veya uygulamalar verilir. Bazı haftalarda da ders öncesi okuma veya araştırmalar istenir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Öğrencilerin deneysel tasarım tanımlarını sağlamak. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
2 Modern ve postmodern dönemde yapılmış natif tasarımların incelenmesi. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
3 İşlevsel tasarım anlayışının dışında kalan natif malzeme ve tekniklerinin tanıtılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
4 El yapımı kağıt hamuru ile tasarımların yapılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
5 Deri ve kumaş parçalarından tasarımların öğretilmesi. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
6 Sanai atığı metal parçalardan tasarımların yapılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
7 Hurda makine parçalarından tasarımların yapılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
8 Teknolojik atıkların tasarıma dönüştürülmesi. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
9 Ara Sınav
10 İşlenmemiş doğal ahşap parçalarından tasarımların yapılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
11 Plastik atıklardan tasarımların gerçekleştirilmesi. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
12 İşlevsel olmayan makinelerin üretilmesi. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
13 Yapılan deneysel tasarımların öğrenciler tarafından tartışılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
14 Müzik,şiir ve felsefik parçaların tasarıma dönüştürülmesi. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
15 Tasarımda dördüncü boyutun sorgulanması. Ders sonu değerlenmenin yapılması. İbşiroğlu,N.(1999).Sanattan güncel yaşamak ,İstanbul
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : 10 1
Ödev : 10 1
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 1- Deneysel tasarım tanımlarını kavrar. 3
D.Ö.Ç. 2 2- Modern ve postmodern dönemde yapılmış natif tasarımları inceler. 3
D.Ö.Ç. 3 3- İşlevsel tasarım anlayışının dışında kalan natif malzeme ve teknikleri tanıtır. 3
D.Ö.Ç. 4 4- El yapımı kağıt hamuru ile tasarımları yapar. 3
D.Ö.Ç. 5 5- Deri ve kumaş parçalarından tasarımlar yapar. 3
D.Ö.Ç. 6 6- Sanai atığı metal parçalardan tasarımlar yapar. 3
D.Ö.Ç. 7 7- Hurda makine parçalarından tasarımlar yapar. 3
D.Ö.Ç. 8 8- Teknolojik atıkları tasarıma dönüştürür. 3
D.Ö.Ç. 9 9- İşlenmemiş doğal ahşap parçalarından tasarımlar yapar. 3
D.Ö.Ç. 10 10- Plastik atıklarından. tasarımlar yapar. 3
D.Ö.Ç. 11 11- İşlevsel olmayan makineler üretir. 3
D.Ö.Ç. 12 12- Yapılan deneysel tasarımları tartışır. 3
D.Ö.Ç. 13 13- Müzik,şiir ve felsefik parçaları tasarıma dönüştürür. 3
D.Ö.Ç. 14 14- Tasarımda dördüncü boyutu sorgular. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20