GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Dersin Adı   STATİK VE MUKAVEMET
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
4 2410404 2 / 0 3,00
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Süha Süzen
Koordinator E-mail suhasuzen gmail.com
Öğretim Elemanı
Öğr. Gör. Süha Süzen
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Stürüktür açısından temel değerlerin öğrenilmesi. Bazı malzemelerin strüktürel davranışlarının ve davranışsal farklılıklarının incelenmesi.Yük dağılımları, eğilmeler, basınçlar, esneklik, sertlik, kırılganlık vs. gibi kavramların incelenmesi ve geometrinin bu konulara etkileri.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
60 40 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ders genelde anlatım ile geçerken konu ile ilgili proje ve ödevlerle desteklenir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Temel strüktür kavramları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
2 Temel strüktür kavramları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
3 Temel strüktür kavramları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
4 Temel strüktür kavramları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
5 Geometri ve strüktür. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
6 Geometri ve strüktür. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
7 Vize Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
8 Strüktürel Formlar. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
9 Strüktürel Formlar. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
10 Strüktürel Formlar ve davranışları Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
11 Malzemelerin Strüktürel davranışları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
12 Malzemelerin Strüktürel davranışları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
13 Malzemelerin Strüktürel davranışları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
14 Malzemelerin Strüktürel davranışları. Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
15 Dönem değerlendirmesi Çamlıbel N, Mimarlıkta Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,1982 Türkçü H.Ç, Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, İstanbul,2003
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 3
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 12 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : 2 10
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : 2 4
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 1
Final : 1 1
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Ürün tasarımda strüktürel katkıları kavrama 4
D.Ö.Ç. 2 Temel malzemeler kullanarak strüktürel detaylar oluşturma. 4
D.Ö.Ç. 3 Tasarım sürecinde strüktür ve denge sorunlarını ortaya koyabilme ve çözebilme yetisini edinir. 4
D.Ö.Ç. 4 Strüktürel olarak formları yorumlayabilme. 4
D.Ö.Ç. 5 Malzeme ve geometrinin strüktür ile ilişkisi hakkında bilgi edinme. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20