FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
Dersin Adı   CEBİR IV (SEÇMELİ)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
8 2709818 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet Sinan ÇEVİK
Koordinator E-mail sinan.cevik selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Dersin amacı, Cebir II dersinin temel konusu olan ?Halkalar? kavramını merkez noktası alarak, halkalar yardımıyla elde edilebilecek daha farklı cebirsel yapılar ve bunların özelliklerini incelemektir. Buradaki en önemli konu ?Cisim Genişlemeleri? dir. Bu özel genişlemeleri desteklemek ve özel cisim genişlemelerini kavratmak en temel amaçtır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
100 0 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sözlü anlatım, soru-cevap ve problem çözümleri şeklinde karşılıklı iletişim, öğrencilerin kişisel ve ortak çalışma yeteneklerini desteklemek
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Vektör Uzaylar (kısa özet) Ahmet Sinan CÇevik, Soyut Cebir-Özel Konular, Nobel Yayınları, 2012
2 Cisim Teorisi Ahmet Sinan Çevik, Soyut Cebir-Özel Konular, Nobel Yayınları, 2012
3 Sonlu Cisimler Ahmet Sinan Çevik, Soyut Cebir-Özel Konular, Nobel Yayınları, 2012
4 Birimin Kökleri Ahmet Sinan Çevik, Soyut Cebir-Özel Konular, Nobel Yayınları, 2012
5 Cisim Genişlemeleri Ahmet Sinan Çevik, Soyut Cebir-Özel Konular, Nobel Yayınları, 2012
6 Parçalanış Cisimleri J.J. Rotman, An Introduction to the Theory of Groups, Wc. Brown Pub., 1984.
7 Simetrik Fonksiyonlar J.J. Rotman, An Introduction to the Theory of Groups, Wc. Brown Pub., 1984.
8 Basit Genişlemeler T.W. Hungerford, Algebra, Springer, 1974.
9 Cebirsel ve Normal Genişlemeler T.W. Hungerford, Algebra, Springer, 1974.
10 Ara Sınav
11 Ayrık Genişlemeler J.J. Rotman, An Introduction to the Theory of Groups, Wc. Brown Pub., 1984.
12 Galois Teorisi T.W. Hungerford, Algebra, Springer, 1974.
13 Polinomların Kökleri T.W. Hungerford, Algebra, Springer, 1974
14 Genel Tekrar ve Uygulamalar
15 Genel Tekrar
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - -
Devam/Katılım : - -
Uygulamalı Sınav : - -
Derse Özgü Staj : - -
Küçük Sınav : - -
Ödev : - -
Sunum ve Seminer : - -
Projeler : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Klinik Çalışmaları : - -
Diğer Çalışmaları : - -
Ara Sınav   1 40
Final   1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 2
Sunum ve Seminer Hazırlama : - -
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - -
Arazi Çalışmaları : - -
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 14
Final : 1 20
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Soyut Düşünce yeteneğiyle analitik düşünme gücünü arttırmak 4
D.Ö.Ç. 2 Matematiksel ispatları daha kapsamlı yapabilmek 4
D.Ö.Ç. 3 Soyut Cebirin matematikteki önemini kavramak 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20