FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
Dersin Adı   Matematik Tarihi (SEÇMELİ)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
5 2709521 3 / 0 5
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr.Vural Cam
Koordinator E-mail cvural selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Dersin amacı, ister matematik bölümü öğrencisi olsun ister olmasın, Antik Yunan döneminden günümüze, matematiğin nasıl geliştiği incelenecektir. Bunun yanında, matematik tarihinde ki önemli şahsiyetler ve yaptıkları çalışmalar ele alınacaktır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
60 0 0 30 10 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Dersin Öğretim Yöntemleri: Klasik olarak sınıfta yüz yüze ders Dersin Ölçme Teknikleri: Vize (Ödev)+Final
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Sayı Kavramı, sayıların dili ve kökeni. Geometrinin Kökeni Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
2 Mısır ve Mezopotamya: Hiyeroglif simge sistemleri,Ahmes Papirüsü,Cebir ve Geometrik problemler Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
3 İyonya ve Pisagorcular Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
4 Eflatun ve Aristo Çağı, İskenderiyeli Öklid Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
5 Pergeli Apollonius, Trigonometrinin Başlangıcı Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
6 Arap Hegemonyası: El-Cebir, 2. Derece denklemler, Cebir ve geometrik problemler Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
7 Rönesans: Cebirin geometriye uygulaması, kübik denklemler, karmaşık sayılar Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
8 Modern Matemmatik: Fermat ve Descartes Dönemi Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
9 Newton ve Leibniz Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
10 Ara Sınav
11 Bernoul ve Euler dönemi Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
12 Fransız İhtilali Matematikçileri ve çalışmaları:Lagrange,Legendre Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
13 Gauss, Cauchy ve Galois Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
14 Poincare ve Hilbert Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
15 20. Yüzyıl Matematiğine genel bir bakış Carl B.Boyer-Matematiğin Tarihi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi :
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi :
Sunum ve Seminer Hazırlama :
Derse Özgü Staj :
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları :
Arazi Çalışmaları :
Vaka Çalışmaları :
Projeler :
Ödev :
Küçük Sınavlar :
Ara Sınav :
Final :
DERSİN AKTS KREDİSİ
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Matematiğin nasıl geliştiği öğrenilmiş olacak. 4
D.Ö.Ç. 2 Matematikte önemli yere sahip şahsiyetler ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunacak. 4
D.Ö.Ç. 3 20.Yüzyıl Matematiği hakkında genel bilgiler elde edinilecek. 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20