FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK
Dersin Adı   BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA II
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati AKTS
4 2705405 2 / 2 6
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Coşkun KUŞ
Koordinator E-mail coskun selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
Doç.Dr. İsmail KINACI
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Öğrencilerin, Visual C ile fonksiyonel düşünme ve işaretçileri anlaması ve güncel problemlere excel ile pratik çözümler bulması amaçlanmaktadır.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
20 80 0 0 0 0 0
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilgisayar başında teorik ve uygulamalı anlatım şeklinde gerçekleştirilecektir.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Dizi değişkenlerin fonksiyonlar ile kullanımı Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
2 Fonksiyonlarla matris işlemleri Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
3 Göstericilerin (Pointers) tanımlanması ve kullanılması Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
4 Göstericilerin fonksiyonlarla kullanımı Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
5 C de yapılar (Structures) Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
6 Yapıları göstericilerle kullanmak Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
7 Proje Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
8 MS Excel makrosuna giriş, Visual Basic editörünün tanıtılması ve makroların çalıştırılması Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
9 Temel girdi ve çıktı komutları Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
10 Arasınav Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
11 Döngüler Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
12 Koşul yapıları Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
13 Nesnelerin özellikleri Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
14 Olaylar (events) Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
15 Proje Ögr. Gör. Reyhan YILMAZ, Dr. Tarık YILMAZ, C ve C++ Programlama, 2011
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 4
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 14 8
Sunum ve Seminer Hazırlama : 0 0
Derse Özgü Staj : 0 0
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 0 0
Arazi Çalışmaları : 0 0
Vaka Çalışmaları : 0 0
Projeler : 0 0
Ödev : 0 0
Küçük Sınavlar : 0 0
Ara Sınav : 1 6
Final : 1 6
DERSİN AKTS KREDİSİ 6
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Öğrenci, programcılıkta fonksiyonelliğin önemini anlar. 4
D.Ö.Ç. 2 Öğrenci, karmaşık işlemleri fonksiyonlarla çözebilir. 4
D.Ö.Ç. 3 Öğrenci, yazdığı programı daha hızlı hale getirebilir. 4
D.Ö.Ç. 4 Öğrenci, nesnel düşünebilir. 4
D.Ö.Ç. 5 Öğrenci, görsel öğeleri kontrol edebilir ve olaylar oluşturabilir. 4
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20