FEN FAKÜLTESİ
BİYOLOJİ
Dersin Adı   BİYOÇEŞİTLİLİK (SEÇMELİ)
Dönemi Dersin Kodu Teorik Saat / Uygulama Saati ATKS
7 2701774 2 / 0 3
Dersin Düzeyi Lisans
Dersin Dili Türkçe
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü PROF.DR. KUDDİSİ ERTUĞRUL
Koordinator E-mail ekuddisi selcuk.edu.tr
Öğretim Elemanı
PROF.DR. KUDDİSİ ERTUĞRUL
Yardımcı Öğretim Elemanları
Dersin Amacı Ülkemizdeki zengin Biyoçeşitliliği hakkında bilgi edinmesini sağlamak.
Temel Bilimler Mühendislik Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitim Bilimleri Sanat Bilimleri Sağlık Bilimleri Tarım Bilimleri
60 0 0 0 0 0 40
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Projeksiyon ile görsel anlatım tekniği kullanılır. Bunun yanında öğrenciler yöresel zenginlikleri ile derse katkıda bulunur.
HAFTA DERS İÇERİĞİ KAYNAK
1 Biyoçeşitliliğin Tanımı Ders notu
2 Türkiyenin Bitkisel Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
3 Türkiyenin Ekosistemleri Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
4 Türkiyenin Bitki Genetik Kaynakları Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
5 Türkiyenin Ormanları Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
6 Türkiyenin Milli Parkları Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
7 Türkiyenin Kara Faunası Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
8 Türkiyenin Deniz Faunası Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
9 Türkiyenin Tatlısu Faunası Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
10 Ara sınav
11 Türkiyenin Omurgasız Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
12 Türkiyenin Kurbağa ve Sürüngen Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
13 Türkiyenin Kuş Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
14 Türkiyenin Memeli Çeşitliliği Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
15 Türkiyenin Hayvansal Genetik Kaynakları Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ   Ara Sınav Final
  Sayı Katkı Payı Sayı Katkı Payı  
Yarıyıl İçi Çalışmaları : - - - -
Devam/Katılım : - - - -
Uygulamalı Sınav : - - - -
Derse Özgü Staj : - - - -
Küçük Sınav : - - - -
Ödev : - - - -
Sunum ve Seminer : - - - -
Projeler : - - - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : - - - -
Vaka Çalışmaları : - - - -
Arazi Çalışmaları : - - - -
Klinik Çalışmaları : - - - -
Diğer Çalışmaları : - - - -
Ara Sınav   1 40 - -
Final   - - 1 60
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU   Sayı Süre
Ders Süresi : 14 2
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi : 0 0
Sunum ve Seminer Hazırlama : 0 0
Derse Özgü Staj : - -
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları : 0 0
Arazi Çalışmaları : 0 0
Vaka Çalışmaları : - -
Projeler : - -
Ödev : - -
Küçük Sınavlar : - -
Ara Sınav : 1 26
Final : 1 36
DERSİN AKTS KREDİSİ 3
No DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI KATKISI (*)
D.Ö.Ç. 1 Biyoçeşitliliğin tanımı hakkında bilgi öğrenebilme 3
D.Ö.Ç. 2 Türkiyenin bitkisel çeşitliliğini öğrenebilme 4
D.Ö.Ç. 3 Türkiyenin ekosistemlerindeki bitki zenginliliğini öğrenebilme 3
D.Ö.Ç. 4 Türkiyenin bitki genetik kaynaklarını öğrenebilme 3
D.Ö.Ç. 5 Türkiyenin kara faunasını öğrenebilme 3
D.Ö.Ç. 6 Türkiyenin deniz faunasını öğrenebilme 3
D.Ö.Ç. 7 Türkiyenin tatlısu faunasını öğrenebilme 3
D.Ö.Ç. 8 Türkiyenin omurgasız çeşitliliğini öğrenebilme 2
D.Ö.Ç. 9 Türkiyenin kurbağa ve sürüngen çeşitliliğini öğrenebilme 2
D.Ö.Ç. 10 Türkiyenin kuş çeşitliliğini öğrenebilme 4
D.Ö.Ç. 11 Türkiyenin memeli çeşitliliğini öğrenebilme 2
D.Ö.Ç. 12 Türkiyenin hayvansal genetik kaynaklarını öğrenebilme 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20