FACULTY OF SCIENCES
BIOLOGY
Course Name   Environmental Pollution (elective)
Semester Course Code Theoretical / Practice time ECTS
5 2701529 2 / 0 3
Course Degree Bachelor's degree
Course Language Turkish
Format of Delivery: Face to Face
Course Coordinator Prof.Dr.Cengiz AKKÖZ
Coordinator e-mail cakkoz selcuk.edu.tr
Instructors
Asistant Instructors
Course Objectives The goal of this course are to establish the connection among environmental pollution, population and resource utilization, to understand that environmental pollution is an ecological problem, to have information in protection of soil fertility, salinity, hazardous waste control and management, to asses importance of water resources and the effects of pollution and to understand the effects of soil pollution on agricultural practices and living organisms.
Basic Sciences Engineering Scinces Social Sciences Educational Sciences Artistic sciences Medical Science Agricultural sciences
100 0 0 0 0 0 0
Course Learning Methods and Techniquies
Face to face
Week Course Content Resource
1 Population growth and pollution Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
2 Environmental imbalances and pollution Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
3 What are ecosystems? How do ecosystems work? Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
4 Major ecosystems and their problems() (Sensitivity of terrestrial and aquatic systems to environmental pollution ) Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
5 Major ecosystems and their problems(responses of strains to environmental stress and indicator organisms) Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
6 Global warming and ozone depletion Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
7 Water resources and water pollution (Water supply, renewal and usage problems with water resource) Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
8 Water resources and water pollution (water resource management , basic types of water pollution surface water pollution control) Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
9 Presentation
10 Midterm
11 Land resources and hazardous waste(soil structure and properties erosion, land use control) Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
12 Land resources and hazardous waste (conservation of soil fertility, salinisation, control and management of hazardous waste ) Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
13 Protection of food supply: pesticides and pollution. Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
14 Alternative methods of food preservation, biological control Erdem, Ü., Doğan, F., Henden, E., Onoğur, E., Öztürk, M.,Türkan, İ.,Nurlu, E. & Sunlu, U. (1999). Çevre Bilimi (Sürdürülebilir Dünya). Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1, İzmir
15 Presentation
Assesment Criteria   Mid-term exam Final exam
  Quantity Percentage Quantity Percentage  
Term Studies : - - - -
Attendance / Participation : - - - -
Practical Exam : - - - -
Special Course Exam : - - - -
Quiz : - - - -
Homework : - - - -
Presentations and Seminars : - - - -
Projects : - - - -
Workshop / Laboratory Applications : - - - -
Case studies : - - - -
Field Studies : - - - -
Clinical Studies : - - - -
Other Studies : - - - -
Mid-term exam   1 40 - -
Final exam   - - 1 60
ECTS WORK LOAD TABLE   Number Duration
Course Duration : 14 2
Classroom Work Time : - -
Presentations and Seminars : 1 17
Course Internship : - -
Workshop / Laboratory Applications : - -
Field Studies : - -
Case studies : - -
Projects : - -
Homework : - -
Quiz : - -
Mid-term exam : 1 20
Final Exam : 1 25
ECTS 3
No COURSE LEARNING OUTCOMES CONTRIBUTION
D.Ö.Ç. 1 To establish the connection among environmental pollution, population and resource utilization 4
D.Ö.Ç. 2 To understand that environmental pollution is an ecological problem 3
D.Ö.Ç. 3 To asses importance of water resources the effects of pollution 3
D.Ö.Ç. 4 To understand the effects of soil pollution on agricultural practices and living organisms. 4
D.Ö.Ç. 5 To have information in protection of soil fertility, salinisation, hazardous waste control and management 3
D.Ö.Ç. 6 Making students follow current developments in this field of research by reading/discussing new research papers 4
D.Ö.Ç. 7 Being able to share information about environmental pollution and protection by oral and written language 4
D.Ö.Ç. 8 To understand the relations between experimental logic, analytical thinking, quantitative analysis and problem solving 3
D.Ö.Ç. 9 To learn some basic concepts about native methods for food sources protection 3
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM OUTCOMES AND RELATIONSHIPS MATRIX

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15DÖÇ16DÖÇ17DÖÇ18DÖÇ19DÖÇ20
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
PÇ17
PÇ18
PÇ19
PÇ20